ماه چهره خلیلی بازیگر سیمسون معتقد است بازی در سریال «کلاه پهلوی» باعث شد تا موقعیت‌های متفاوت را در این سریال تجربه کند.
کد خبر: ۵۹۱۵۳۷
نقش استعداد و غریزه در بازیگری به روایت ماه‌چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی، بازیگر نقش سیمسون در سریال کلاه پهلوی در پاسخ به این سئوال که برایتان دشوار نبود نقشی را تجربه کنید که نسبت به شخصیت و فرهنگ شما خیلی فاصله دارد؟به«بانی فیلم» گفت: نه، اتفاقاً این مساله کار را لذتبخش می‌کرد. این طور نیست که تمام شخصیت‌هایی که ما بازی می‌کنیم به روحیه ما نزدیک باشد. استعداد  و غریزه بازیگری هم در این مساله به ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: من در سریال تلویزیونی کلاه پهلوی باید نقش زن دیپلمات با سیاست را بازی می‌کردم که  زمانی به بلانژ می‌گوید بهتر است حجاب را قبول کند و از طرف دیگر فرخ را تحریک به جدایی می‌کند و در برهه‌ای به فرخ اصرار می‌کند که با شادی ازدواج کند.

این بازیگر اشاره کرد: در این سریال من موقعیت‌های متفاوت را تجربه می‌کنم. بنابراین به عنوان بازیگر باید خودم را به شخصیتی که قرار است بازی کنم، نزدیک کردم. طبیعی است سیمسون زن معمولی نیست و در سیاست فعالیت می‌کند. باید این نقش را قدرتمند در می‌آوردم یا در سریال «مختارنامه» نقش خواهر مختار را بازی می‌کردم. این شخصیت هم زنی قدرت‌طلب و سیاستمدار بود، اما از فکرش در مسیر اشتباه استفاده می‌کرد. شخصیت او خاکستری بود.

خلیلی افزود: ایفای هر نقشی ویژگی‌های خودش را می‌طلبد. یعنی حرکات، رفتار، منش و ... فرق می‌کند. به عنوان مثال برای نقش خواهر مختار باید سعی می‌کردم مثل زنان عرب راه بروم، به همین دلیل وقتی راه می‌رفتم، قدم‌هایم را محکم بر می‌داشتم تا پشت سرم خاک بلند شود. برای این نقش از لیدی مکبث، کلوپاترای مصر و دیگر شخصیت‌ها کمک گرفتم. یعنی برای هر بخش از ویژگی‌های خواهر مختار از یک شخصیت الگو گرفتم. این بازیگر عنوان کرد: برای ایفای نقش، الگو و داشتن غریزه درونی اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه در هر اثری که من بازی کردم یک گونه جدید را تجربه کردم و این شانس را داشتم که نقش‌ زنان متفاوت را ایفا کنم. البته نسبت به همه نقش‌هایی که بازی کردم، آشنا نبودم اما هر زمان که نقشی را بپذیرم درباره آن تحقیق می‌کنم و فیلم می‌بینم. این اتفاق هم در سریال کلاه پهلوی افتاد. خلیلی در پاسخ به این سوال که با توجه به طولانی شدن زمان تصویربرداری آیا تا به حال شده که جدایی از نقش برایتان سخت باشد؟ گفت: اوایل این طور بودم، چون تجربه این کار را نداشتم، به همین دلیل برایم سخت بود اما به مرور زمان که در آثار مختلف حضور داشتم و به تجربه‌ام افزوده شده یاد گرفتم که چگونه از شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام، خداحافظی کنم. در حال حاضر بعد از تمام شدن نقش آن را در ذهنم آرشیو کنم، ولی قبول کنید خداحافظی با نقشی که سالها درگیر آن باشید، سخت است.

بانی‌فیلم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها