کفاشیان: وقتی وضع فوتبال این است، وای به حال دیگر رشته‌ها

بی‌پولی اردوی پرتغالی تیم ملی را لغو کرد

بی‌پولی بدجوری یقه فوتبال ایران را چسبیده است، موضوعی که حتی اردوی پرتغالی تیم ملی را لغو می‌کند تا فوتبال منتظر عکس‌العمل کارلوس کرش باشد که هنوز نمی‌تواند شرایط «نداشتن» را هضم کند.
کد خبر: ۵۹۱۴۱۳

پس از آن‌که اردوی ماه گذشته تیم ملی ایران به دلیل بی‌پولی لغو شد، فدراسیون فوتبال دیروز اعلام کرد اردوی پیش‌روی تیم ملی در پرتغال هم به همین دلیل لغو شده است.

در این اردو که قرار بود از یازدهم شهریور ماه تشکیل شود، تیم ملی بنا داشت دو دیدار دوستانه با باشگاه اسپورتینگ لیسبون و یک تیم اروپایی برگزار کند.

فدراسیون فوتبال طی این مدت به قولی دلخوش بود که احمدی‌نژاد در آخرین روزهای حضورش در مسند ریاست جمهوری داده بود، قولی که در یکی دو روز بعد از صعود به جام جهانی برزیل، موجی از امید را در دل مسئولان فدراسیون ایجاد کرد؛ اما حالا علی کفاشیان مانده است و کلی کارهای پیش رو که با وضع بی‌پولی حاضر، محلی برای بروز و ظهور نمی‌یابند.

رئیس فدراسیون با اشاره به مشکلات مالی این فدراسیون و لغو اردوی تیم ملی در پرتغال گفت: آقای احمدی‌نژاد قول داده بود مشکلات فوتبال را حل کند، اما به قولی که داد عمل نکرد. ما هم تمام تلاشمان را کرده‌ایم که مشکلات مالی را به حداقل برسانیم اما هیچکس به فدراسیون کمک نکرده و من هم نمی‌توانم بدهی روی بدهی‌های فدراسیون فوتبال بگذارم.

کفاشیان افزود: فدراسیون فوتبال که فقط تیم بزرگسالان نیست. تیم‌های رده‌های مختلف هم به اردو و برگزاری دیدارهای تدارکاتی نیاز دارند و وقتی پول نباشد هیچ‌کدام از این کارها انجام نمی‌شود. ما هم از دولت جدید انتظار معجزه نداریم، اما باید به فوتبال توجه ویژه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کشورهایی که به جام جهانی نرفته‌اند حاضر بودند میلیاردها دلار هزینه کنند تا تیم ملی کشورشان در جام جهانی حاضر باشد، اما حالا که این افتخار بزرگ نصیب ملت ایران شده، کسی حاضر نیست به تیم ملی کمک کند. پولی که برای آماده‌سازی تیم ملی نیاز است در برابر افتخار بزرگی که بچه‌ها کسب کرده‌اند، هیچ است. اما متاسفانه همین کمک را هم از فوتبال دریغ می‌کنند.علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش مهر که برخی ناتوانی فدراسیون را دلیل این بی‌پولی عنوان می‌کنند، گفت: ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم. رایزنی‌های زیادی کرده‌ایم و با جاهای مختلف جلسه گذاشته‌ایم و رایزنی‌هایی کرده‌ایم، اما واقعیت این است که وضع مالی بقیه دستگاه‌ها هم خراب است. وضع اسپانسرها هم خراب است. وقتی فوتبال که جلوی چشم است و ویترین ورزش به حساب می‌آید شرایطش این است، وای به حال بقیه رشته‌ها.

وی در پاسخ به این پرسش که از وزارت ورزش و جوانان نخواسته‌اید به شما کمک شود، گفت: آقای صالحی امیری هم تازه به وزارتخانه آمده‌ و ما از ایشان انتظار معجزه نداریم. از دولت جدید هم این انتظار را نداریم، اما دولت قبلی باید این مشکل را حل می‌کرد. آقای احمدی‌نژاد به ما قول داده بود که این مشکلات را حل کند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نظر کرش برای لغو این اردو گفت: طبیعی است که به عنوان اولین نفر این موضوع را با آقای کرش در میان بگذاریم. ایشان هم طبیعتا از این وضع ناراحت است، اما وقتی کف دست مو ندارد، نمی‌شود کاری کرد. کفاشیان در مورد این‌که با این شرایط تکلیف تیم ملی چه می‌شود، گفت: باید صبر کنیم و ببینیم چه می‌شود. قطعا اگر تیم ملی بخواهد با این شرایط آماده حضور در مسابقه‌های جام جهانی شود نتایج بدی خواهیم گرفت. این فقط یک هشدار به فوتبال نیست و وضع بقیه رشته‌ها هم همین است. با شرایطی که ورزش دارد در دو سه سال آینده ثمره‌اش را در بازی‌های آسیایی خواهیم دید.

لیگ دنبال می‌شود

به طور طبیعی و با لغو اردوی پرتغال، رقابت‌های لیگ برتر ادامه خواهد یافت تا از این حیث باشگاه‌ها متضرر نشوند.

غلامرضا بهروان در این زمینه به فارس گفت: با لغو اردوی پرتغال‌ برنامه جدیدی را اعلام خواهیم کرد. وی در پاسخ به این‌که آیا امکان دارد در زمانی که تیم ملی می‌خواست به اردو برود، برگزار شود، عنوان کرد: به هر حال با لغو این اردو، ما از این فرصت دوازده روزه نمی‌توانیم بگذریم. به این ترتیب مطمئنا برنامه لیگ را دنبال می‌کنیم و دربی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها