رئیس‌جمهور همزمان با آغاز هفته دولت وعده داد:

شناسایی موانع اقتصادی و اعلام راهکارها تا 15 روز دیگر

رئیس‌جمهور همزمان با آغاز هفته دولت با بیان این‌که کالاهای اساسی مردم تا پایان سال تامین شده است، گفت: طبق وعده قبلی ظرف صد روز اول آغاز به کار دولت و حتی کوتاه‌تر از آن، اقدامات فوری اقتصادی انجام می‌دهیم و در دومین روز از هفته دولت (امروز)‌ کارگروهی تشکیل می‌شود تا ظرف 15 روز، موانع و مشکلات اقتصادی را بررسی و راهکار‌های آن را مشخص کنیم.
کد خبر: ۵۹۱۱۳۰

به گزارش مهر، حسن روحانی صبح دیروز در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار کرد: دولت در آغاز کارش می‌خواهد باردیگر با همه آرمان‌های امام(ره) که در واقع آرمان‌های اصیل ملت ایران است، تجدید میثاق کند ؛چرا که این آرمان‌ها باعث اعتلای کشور، توسعه همه‌جانبه، مردم‌سالاری، تحقق ارزش‌های متعالی اسلامی و انسانی و ترویج فضایل اخلاقی در این سرزمین بوده است. رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: امام(ره) سایه شوم تهدیدهای داخلی و خارجی را که از استبداد و استعمار ناشی می‌شد برای همیشه از سر این مردم دور کرد.

اعتدال را از امام(ره) آموختیم

وی با تاکید بر این‌که ما اعتدال را از امام(ره) آموخته‌ایم، گفت: امام حتی در برابر حرکت‌های افراطی برخی جریان‌ها و اشخاص همواره رفتارهای سازنده داشت. در دوران نهضت و استقرار نظام اسلامی و همچنین در اداره حکومت، همواره دورنگری و آینده‌نگری مدنظرشان بود و سراسر رفتار، کلام و منش‌ ایشان همراه با امید بود.

وی ادامه داد: امام(ره) به صیانت از حقوق مردم توجه ویژه داشت و این دولت به همه آن آرمان‌ها پایبند خواهد بود. روحانی با بیان این‌که امروز در محضر روح بزرگ امام(ره) بار دیگر بر عهدی که با مردم بسته‌ام تاکید می‌کنم، ادامه داد: باوجود چالش‌ها و مشکلات، با توکل به خدا، عنایت معصومین و توجهات حضرت ولیعصر(عج) همراه با حمایت قاطع مردم و رهبر معظم انقلاب امیدوار به حل مشکلات خواهم بود.

دفاع دوباره روحانی از کابینه

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین با تشکر و قدردانی از خاندان امام راحل(ره) و حجت‌الاسلام حسن خمینی به دلیل حمایت‌هایشان از دولت، گفت: در این مکان به ملت ایران می‌گویم که دولت در هفته اول کاری‌اش چند اقدام مهم را انجام داده است.

وی افزود: اولین اقدام آن بود که در سطح وزیران افراد شایسته، دوراندیش و صاحبان تجربه انتخاب شدند و حضور وزیران قدرتمند خود برای مردم آرامش بخش خواهد بود و این وزرا نیز در رده‌های بعد، افراد شایسته‌ای را برای خدمت دعوت خواهند کرد. روحانی با اشاره به دومین اقدام دولت ادامه داد: دولت در دو جلسه‌ای که هفته گذشته داشت برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال همه اقدامات لازم را انجام داده و مردم در این زمینه آسوده‌خاطر باشند.

وی با بیان این‌که امروز در شرایط رکود و تورم اقتصادی به سر می‌بریم، گفت: برای حل معضلات اقتصادی و پیچیدگی‌هایی که پیش‌روی دولت است، در اولین جلسه هیات‌وزیران در هفته دولت (امروز)‌ کارگروهی را مشخص می‌کنیم تا ظرف 15روز تمام موانعی را که امروز برای رونق اقتصادی، اشتغال، راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در صنعت، کشاورزی و خدمات و همچنین بخش خصوصی وجود دارد بررسی و راهکارهای آن را فهرست کند.

وی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه و ابراز نگرانی و تاسف از آن گفت: به دلیل شرایطی که امروز در سوریه حاکم شده بسیاری از مردم بیگناه این کشور براثر استفاده از سلاح‌های شیمیایی مصدوم یا شهید شده‌اند که ما کاربرد سلاح شیمیایی را کاملا و قویا محکوم می‌کنیم. روحانی با بیان این‌که جمهوری اسلامی خود قربانی سلاح شیمیایی است، ادامه داد: جمهوری اسلامی به جامعه جهانی توجه می‌دهد که همه توان خود را برای جلوگیری از کاربرد این سلاح‌ها در هر جای دنیا بویژه در سوریه به‌کار گیرند.

وی با بیان این‌که حمله هوایی اسرائیل به لبنان هم محکوم است، گفت: ناامنی‌ها و اقدامات تروریستی منطقه نشان‌دهنده آن است که دشمنان توطئه و نیرنگی برای این منطقه حساس طراحی کرده‌اند و این توطئه‌ها در سوریه و مصر بیشتر مشهود است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که بی‌ثباتی منطقه تنها به سود اسرائیل و به ضرر مسلمانان است، گفت: امیدواریم با هوشیاری مردم منطقه در آینده نزدیک شاهد ثبات و آرامش باشیم.

راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه می‌دهیم

روحانی همچنین در مزار شهدای حزب جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: هفته دولت همواره با ارج نهادن و احترام به شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر توام است؛ در سال 1360 از هفتم تیر تا هشتم شهریور جنایتکاران تروریست فکر کردند با شهادت مسئولان می‌توانند کشور را به استبداد و استعمار گذشته برسانند. اما اشتباه آنان این بود که نمی‌دانستند نظام وابسته به اشخاص نیست. وی ادامه داد: مردم تفکر جمهوری اسلامی و امام‌خمینی را پذیرفته بودند و همچنان بر سر این تفکر و اصول ایستاده‌اند. رئیس‌جمهور با بیان این‌که شهید رجایی اسوه ایستادگی، صبر، تحمل و ساده‌زیستی بود، گفت: ما به روح بلند شهید رجایی و شهید دانشمند باهنر که سراسر زندگی‌شان اخلاق و ساده‌زیستی بود درود می‌فرستیم. وی با تاکید بر این‌که دولت تدبیر و امید راه شهیدان باهنر و رجایی را ادامه خواهد داد، افزود: راه قانون‌مداری، تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم، محور عمل این دولت است و خط فکری و سیاسی خودش را اعتدال می‌داند.روحانی با بیان این‌که دولت شهید بهشتی را به عنوان اسوه و نمونه می‌شناسد، تاکید کرد: شهید بهشتی ضمن این‌که در مسیر تحرک انقلاب قدم برمی‌داشت، مدیری بود که به فکر ساختار آینده کشور بود و هموار در برابر ناملایمات و اتهامات با صبر رفتار می‌کرد و فردی بود که به واقع فراجناحی عمل می‌کرد. وی ادامه داد: این دولت فراجناحی بودن و اعتدال را به عنوان درسی که از شهید بهشتی گرفته می‌داند و به آن پایبند خواهد بود.رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که امیدواریم دولت در یک سال آینده در هفته دولت دستاوردهای یکساله خود را به مردم عرضه کند، گفت: هفته دولت نباید جشنواره تبلیغاتی باشد بلکه باید دولت فعالیت‌های یکساله خود را به نقد و ارزیابی مردم بگذارد.

وی با قدردانی از تلاش دولت‌های موقت، دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم اظهار کرد: ما تلاش‌های همه دولت‌های گذشته را که در خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های نظام اسلامی بوده، ارج می‌نهیم.

تجدید میثاق هیات دولت با امام و شهدا

حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران و اعضای هیات دولت در نخستین روز از هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای دولت با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

روحانی و اعضای دولت که در بدو ورود به حرم مطهر مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی قرار گرفته بودند، در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه بر مزار امام خمینی(ره) یاد و خاطره امام راحل و فرزند ایشان را گرامی داشتند. رئیس‌جمهور و اعضای دولت همچنین با حضور در مزار شهیدان رجایی، بهشتی و باهنر و شهدای دولت با آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور و اعضای دولت، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) و محمدعلی انصاری رئیس موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) نیز حضور داشتند.

سید حسن خمینی: کسی انتظار حل کوتاه‌مدت مشکلات را ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین، سید حسن خمینی در حاشیه تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) به مناسبت آغاز هفته دولت، تصریح کرد مشکلات آنچنان انباشته شده است که کسی انتظار حل کوتاه‌مدت آن را ندارد.به گزارش ایسنا، وی گفت: امیدوارم دولت مشکلات موجود در زمینه معیشت و مشکلاتی را که در زمینه داخلی و خارجی وجود دارد از پیش رو بردارد.

وی ادامه داد: در جامعه شاهد آن هستیم که مردم با امید بسیار به فکر، دست، اندیشه و سخن دوستان در دولت محترم توجه دارند و ما این امید را گرامی می‌داریم و در واقع آن را نقطه اتکای دولتمردان می‌دانیم و ما نیز همراه مردم چشم امید به فردای بهتر سرزمین‌مان داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها