وضعیت 179 سد کشور اعلام شد

افت شدید ذخیره آب 51 سد

اختصاص 5 میلیارد تومان برای سد گرین نهاوند

فرماندار نهاوند از تخصیص پنج میلیارد تومانی برای ادامه فعالیت سد گرین در سال جاری خبر داد و گفت: احداث سد گرین موجب ذخیره‌سازی بخشی از آب می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۰۶۲
اختصاص 5 میلیارد تومان برای سد گرین نهاوند

مجتبی مولوی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اظهار داشت: مهار آب و برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آن به طور جدی مورد توجه است.

وی افزود: شهرستان نهاوند با وجود بیش از 11 رودخانه و سراب پرآب و خروشان از نظر وجود منابع آبی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

فرماندار نهاوند با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در نهاوند ادامه داد: آب‌های زیرزمینی در این شهرستان از 10 سال گذشته تاکنون بیش از 11.5 متر مکعب  کاهش یافته که این زنگ خطری برای همه است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نهاوند بیش از 98 درصد مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: با هم‌اندیشی مدیران جهاد کشاورزی، توسعه کشت‌های کم‌ آب‌بر، در برنامه قرار خواهد گرفت.

مولوی از فعالیت بیش از 900 حلقه چاه در نهاوند خبر داد و افزود: از این مقدار 775 حلقه مربوط به اراضی کشاورزی است که سالانه بیش از 230 میلیون متر مکعب آب توسط  این چاه‌ها استخراج می‌شود.

وی افزود: در نهاوند بیش از 133 قنات وجود دارد که در صورت تجهیز، تعمیر و لایروبی، می‌تواند در طول سال  15 میلیون متر مکعب آب تأمین کند.

فرماندار نهاوند با اشاره به ضرورت احداث سد گرین، افزود: سد گرین نهاوند، می‌تواند شهرستان را از مشکل کم‌آبی دور نگه دارد.

مولوی از تخصیص پنج میلیارد تومان برای ادامه فعالیت سد گرین در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این سد، 240 پروژه عمرانی دیگر در نهاوند فعال هستند که هیچ یک از آنها راکد نیستند.

 وی با اشاره به خروج سالانه 500 میلیون متر مکعب آب از نهاوند گفت: احداث سد گرین موجب ذخیره‌سازی بخشی از آب می شود که در مرحله نخست بیش از هفت هزار هکتار از اراضی نهاوند را سیراب خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها