روز جمعه بار دیگر فرصتی بود تا مردم بحرین پس از برگزاری نماز، در تظاهرات ضددولتی شرکت کرده و خواسته‌ها و اعتراضات خود علیه رژیم حاکم آل خلیفه را فریاد بزنند.
کد خبر: ۵۹۱۰۲۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، هزاران نفر از میدان «بلده کرانه» تا میدان جنوسان در غرب منامه با شعار «زمان بردگی گذشته است» تظاهرات کردند و دموکراسی و آزادی بازداشت شدگان سیاسی را خواستار شدند. تظاهرکنندگان که تصاویر زندانیان سیاسی را در دست داشتند و پرچم‌های ملی کشورشان را در هوا تکان می‌دادند، رفتار حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه و همچنین شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر این کشور را محکوم کردند. آنها همچنین شعار «مرگ بر حمد» سر دادند. حیات العبار، شهروند سی و هشت ساله بحرینی که در راهپیمایی روز جمعه حضور داشت، گفت:‌ «ما برای آزادی به اینجا آمده‌ایم. دیگر به ظلم، پرتاب گاز اشک‌آور و ضرب و جرح عادت کرده‌ایم». یکی دیگر از تظاهرکنندگان نیز گفت: «از زمان تصمیم پادشاه بحرین برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات تا روز جمعه، 17 تظاهرات فقط در منامه برگزار شده است و این نشان می‌دهد ملت به حقوق خود واقف است.»

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در این تظاهرات گفت: «ملت و انقلاب به شیوه‌های مختلف به مسیر خود تا رسیدن به دموکراسی ادامه خواهند داد. برخی هرگز تصور نکنند این راهپیمایی‌ها و انقلاب امکان دارد بر اثر فشارهای امنیتی و سرکوب‌ها متوقف شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها