انجام جراحی همزمان قلب و ریه در کشور

رئیس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی با اشاره به روش نوین جراحی همزمان قلب و ریه در کشور گفت: این عمل به طور زنده در ششمین کنگره قلب رضوی در مشهد انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۹۰۴۸۴

به گزارش جام‌جم، سعید عبدالحسینی در حاشیه ششمین کنگره قلب و عروق رضوی افزود: مزیت مهم این عمل جراحی جدید که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود، کاهش هزینه‌های درمان و کاهش احتمال مرگ و میر بیمار قلبی است.

وی یادآور شد: ابداع کننده این نوع جراحی، پروفسور باتیستاست که جراحان ایرانی هم می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند و انجام این عمل جراحی را فرا بگیرند.رئیس بیمارستان رضوی مشهد تاکید کرد: بدون استفاده از این روش جدید، حدود 40 درصد احتمال مرگ بیمار قلبی وجود دارد، اما با انجام این روش تازه جراحی قلب، هم میزان مرگ و میر و هم میزان از کار افتادگی بیمار کاهش پیدا می‌کند و با استفاده از این روش، دیگر نیاز نیست بسیاری از بیماران قلبی را به خارج از کشور اعزام کنیم.

عبدالحسینی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای تازه پزشکی کشور، انجام اکوی سه بعدی قلب است که در آن، جراح براحتی می‌تواند در اتاق عمل، همه زوایای قلب بیمار را ببیند و نتیجه عمل هم بهتر خواهد شد که در این کنگره عملی نیز این موفقیت حاصل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها