اولین قول و قرارهای سکان دار حوزه سلامت در کشور

وزیر بهداشت با بیان این که اکنون در سال سوم اجرای قانون برنامه پنجم توسعه قرار داریم اما متاسفانه هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده و حتی سهم مردم در هزینه‌های سلامت از 53 درصد به حدود 70 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: انتظار نداشته باشید که جهت این شیب یک باره تغییر یابد اما این اطمینان را می‌دهیم در ماه‌های آینده شیب سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت تغییر یابد در این زمینه باید پوشش بیمه‌ای مناسب را هم در نظر داشته باشیم.
کد خبر: ۵۸۹۲۰۲
اولین قول و قرارهای سکان دار حوزه سلامت در کشور

 حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران گفت: مسئله سلامت مشکل تمام دولت‌ها بوده است. البته در طول‌ سال‌های پس از انقلاب خدمات ارزنده‌ای در این بخش ارائه شده است که سعی می‌کنیم ضمن ادامه نقاط مثبت دولت‌های گذشته، کمبودهای فعلی را نیز به تدریج برطرف کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اعتبارات وزارت بهداشت، تاکید کرد: محدودیت‌ها و مشکلاتی در بحث اعتبارات برای دولت یازدهم وجود دارد که البته منحصر به سلامت نیست. باید در قالب هیات دولت و با کمک وزرای اقتصادی به راهکارهایی دست یابیم که در مقوله کالاهای اساسی و از جمله دارو مشکلات به زودی برطرف شود. آنچه که مسلم است دولت نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد که با تدبیر، مشکلات جاری را به حداقل ممکن کاهش دهد.

تابع قانونیم

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره میزان پایبندی وزارت بهداشت دولت یازدهم به رعایت قوانین، گفت: مسئولیت اجرای قانون در بخش بهداشت و درمان با من است. درباره سایر بخش‌ها نیز با کمک دولت تلاش می‌کنیم تا قانون اجرایی شود. دولت تابع قانون است و آن را اجرا خواهد کرد و در این زمینه هیچ دغدغه‌ای ندارم. تمام مسئولان نیز در تصمیم‌سازی و هم اجرا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایشان سلامت خواهد بود.

آغاز فعالیت کمیته بحران دارو

وی همچنین در پاسخ به سئوالی دیگر درباره رفع مشکلات و کمبودهای دارویی نیز تصریح کرد: کمیته بحران دارو که قول تشکیل را آن داده بودیم، کارش را آغاز کرده است. اما باید گفت که امروز دومین روزی است که همه وزرا کارشان را در وزارتخانه‌ها آغاز کرده‌اند. باید گوش‌هایمان باز باشد و تصمیم جمعی بگیریم تا به این ترتیب تصمیمات متناقضی اتخاذ نکنیم.

پزشک خانواده متوقف نمی‌شود

وزیر بهداشت همچنین درباره برنامه پزشک خانواده نیز اظهار کرد: قرار نیست برنامه پزشک خانواده متوقف شود، بلکه مشکلات آن اصلاح خواهد شد.

زمینه‌سازی برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی و خیریه‌ها

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به کمبود اعتبارات و همچنین کسری‌های اعتباری این وزارتخانه، توضیح داد: پس از جبران این کسری‌ها، هزینه‌ کرد منابع را مدیریت خواهیم کرد و راه‌های جدیدی را می‌یابیم تا سطح سلامت ارتقا یابد و همچنین لازم است زمینه حضور بخش خصوصی و خیریه‌ها را در حوزه سلامت فراهم سازیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی همکاری با وزارت رفاه و بیمه‌ها، گفت: مقرر شده با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنشینیم و مباحث را مرور کنیم. رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور نیز قول داده‌اند که نهایت تلاش را برای هماهنگی‌های بین بخشی انجام دهند. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها