اجرای نخستین طرح پرورش آهو در گناوه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: عملیات ساخت واحد پرورش آهو بزودی در گناوه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۷۵۹
اجرای نخستین طرح پرورش آهو در گناوه

به گزارش مهر، افشین قطبی، پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین طرح پرورش آهو در گناوه به اجراء در می‌آید اظهار داشت: درسالیان اخیر حیوانات وحشی در چرخه طبیعت به دلیل شکار بی رویه از سوی شکارچیان غیر قانونی کمیاب ویا در معرض خطر انقراض نسل قرار گرفته‌اند و اجرای این طرح برای جلوگیری از منقرض شدن این حیوانات اولین بار از سوی بخش خصوصی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست  اجراء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه محیط مناسبی برای پرورش و زیست  آهو است افزود: این شهرستان که در نزدیکی خارک زیستگاه آهوان قراردارد محل مناسبی برای پرورش انتخاب شد و در اجرای این طرح که عملیات اجرایی آن در شهریورماه آغاز می‌شود بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار پرورش آهو قرارمی‌گیرد.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در اجرای این طرح 50 راس آهو برای پرورش و تولید در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

قطبی افزود: هم اینک پرورش آهو، کل و میش از حیوانات در معرض انتقراض بصورت غیر رسمی در برخی از نقاط استان بوشهر پرورش داده می‌شود که می‌توان به واحد پرورش این حیوانات در بخش بوشکان اشاره کرد که پرورش دهنده اینک 15راس آهو و15راس کل و میش برای پرورش در اختیار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها