راز آفرینش در شبکه 4 باز گو می شود

شبکه چهار سیما این هفته فیلم های «اقیانوس»،«رژه پنگوئن ها»،«شامپانزه»،«پرندگان مهاجر»،«راز آفرینش» و «خلیج کوچک»را به نمایش در می آورد.
کد خبر: ۵۸۵۹۰۶
راز آفرینش در شبکه 4 باز گو می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما جشنواره فیلم های مستند شبکه چهار برترین آثار مستند را در تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 14:00 به نمایش می گذارد.این هفته از 19 تا 24 مرداد به ترتیب مستندهای «اقیانوس»،«رژه پنگوئن ها»،«شامپانزه»،«پرندگان مهاجر»، «راز افرینش» و «خلیج کوچک» را پخش خواهد کرد.

«اقیانوس» به کارگردانی ژاک پرن و ژاک کلوزو تصویری جذاب و دل‌نشین از آبزیان در اقیانوس‌ها را به نمایش می‌گذارد.این فیلم جایزۀ سزار در سال 2001را دریافت کرده است.

«رژه پنگوئن ها» به کارگردانی لوک ژاکه محصول 2005/ فرانسه است.که نمایش زندگی پنگوئن ها در دورترین و بد آب و هواترین نقطة کرة زمین به نمایش می گذارد.

«شامپانزه» به کارگردانی الستیر فاترگیل و مارک لیفیلد، محصول سال 2010؛ تانزانیا است. این فیلم مستندی جذاب و سرگرم‌‌کننده است که تصاویری حیرت‌انگیز و موشکافانه از حیات وحش شامپانزه‌های آفریقا را به تصویر می کشد.

«پرندگان مهاجر» به کارگردانی ژاک پرن برای دانشمندانی که در تولید آن مشارکت داشتند ، مجالی بود تا بر دانسته‌های خود درخصوص مطالعه رفتار تطبیقی پرندگان بیفزایند. همچنین به عامه مردم هم کمک کرد تا به درک بهتری از برنامه‌های پژوهشی در مورد پرندگان برسند. همچنین گام بلندی در تدوین فیلم‌های مستند جانورشناسی محسوب شد و از این‌ رو در سال 2002 جایزه سزار بهترین تدوین به آن تعلق گرفت."پرندگان مهاجر" در هفتاد و پنجمین دوره جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا هم نامزد دریافت جایزه اسکار بود.

«راز آفرینش» فیلمی از زوجِ زیست‌شناس؛ کلود نوریسانی و ماری پرِنو محصول سال 2004، فرانسه است. این زوج در این فیلم پرسش‌های بزرگی را دربارة پیدایشِ هستی و سیرِ تکامل و تکوینِ جهان مطرح می‌کنند، و سعی می‌کنند به پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این پرسش‌ها بیابند.

«خلیج کوچک» به‌کارگردانی لوییس سایهویوس مستندی تکان دهنده درباره صید و کشتار دلفین‌ها در یکی از جزایر ژاپن است.این فیلم برندة جایزة بهترین فیلم مستند در مراسم اسکار سال 2010 و برندة 23 جایزة بین‌المللی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها