علی مطهری با اشاره به نقش خاتمی در دولت روحانی گفت:جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با فرستادن چهره‌هایی نظیر سیدمحمد خاتمی به برخی کشورها برخی معضلات سیاست خارجی خود را حل و فصل کند.
کد خبر: ۵۸۲۰۴۵
نقش خاتمی در دولت روحانی

مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در سخنان مقام معظم رهبری مذاکره و گفت‌وگو با کشورهای غربی نهی نشد بلکه ایشان نسبت به نیت و عملکرد کشورهای غربی با توجه به رویه‌های گذشته، هشدار دادند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تاخیرانداختن تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را یک پیام مثبت دانست و افزود: اگر کشورهای غربی و آمریکا با به تاخیر انداختن تحریم‌های جدید یک گام به جلو برداشتند عقل حکم می‌کند ما هم یک گام به پیش گذاشته و مثلا با آنان گفت‌وگو کنیم بی‌آنکه بخواهیم از اصول‌مان تخطی کرده یا باج بدهیم.

وی بیانیات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام را مانعی برای انجام مذاکرات با غرب ندانست و درخواست حضور جک استراو برای حضور در ایران را امری طبیعی و فرصتی برای آب شدن یخ روابط ایران و غرب توصیف کرد.

توصیه نیویورک تایمز در آستانه تحلیف روحانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله جدید خود با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کشورمان به دولت اوباما هشدار می دهد که فرصت پیش آمده برای مذاکره با کشورمان محدود خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، این روزنامه آمریکایی با اشاره به لزوم استفاده دولت باراک اوباما از فرصت پیش آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان برای مذاکره با ایران اسلامی می افزاید: حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران در تاریخ 3 اوت (12 مرداد) مراسم تحلیف خود را به جا خواهد آورد.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به مواضع رییس جمهور منتخب کشورمان در زمینه برنامه هسته ای می افزاید: دولت اوباما می تواند با کاهش تدریجی تحریم ها امکان اعتمادسازی متقابل و مذاکره با ایران را فراهم کند. رفع تحریم ها قطعا روندی تدریجی است اما با این حال این اقدام برای اعتماد سازی متقابل میان ایران و کشورهای غربی بخصوص آمریکا امری ضروری است.

گام اصلاحی  روحانی بر تصمیمات احمدی نژاد

مشاور اقتصادی حسن روحانی درباره بودجه سال 92 و امکان تحقق آن گفت : بودجه 92 بسیار خوشبینانه است  حتما بایدمنطبق با واقعیت هزینه ها و متناسب با درآمدها تخصیص پیدا کند و دولت جدید باید بودجه را مجددا بررسی کند.

محمد باقر نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با مهرادامه داد: به نظر می‌رسد که بودجه سال 92 به میزان زیادی نسبت به عملکرد بودجه 91 افزایش دارد و بسیار خوش بینانه است و حتما بایدمنطبق با واقعیت هزینه ها و متناسب یا درآمدها تخصیص پیدا کند. بنابراین اولویت بندی‌ هزینه‌ها از هزینه جاری و هزینه عمرانی یکی از کارهای نخستین دولت بعدی است.

پیش از این تعدادی از اقتصاددانان مجلس خواستار ارائه لایحه اصلاحی بودجه در دولت یازدهم شده بودند. از جمله احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آمد 68 هزار میلیارد تومانی دولت از فروش سهام و انتشار اوراق مشارکت را نقض اصول علمی خواند و گفت: به دلیل عدم تعادل‌های شدید بودجه ۹۲ و آثار منفی آن در تشدید رکود تورمی موجود، باید نخستین اقدام دولت جدید تقدیم اصلاحیه بودجه به مجلس باشد.

چراغ سبز آمریکا به دولت جدید ایران

تلویزیون آمریکا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا گفت:  رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید به مذاکره با آمریکا خوشبین نیست در روزهای اخیر برخی سیاستمداران در ایران و آمریکا نسبت به از سرگیری رابطه دو کشور در آینده ابراز امیدواری کرده بودند اما آیت الله خامنه‌ای می‌گوید آمریکایی‌ها غیر قابل اعتمادند و در برخوردهایشان صادق نیستند.

تلویزیون آمریکا افزود: هفته پیش بیش از 100 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای بی‌سابقه از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواستند که با توجه به انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران برای حل اختلافات دو کشور با روحانی مذاکره کند روزنامه واشنگتن پست هم بعد گزارش داد که کنگره آمریکا طرح جدید تحریم‌های ایران را به تعویق انداخته این دو واقعه یعنی چراغ سبز .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
دكتر میثم صادقی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
جای بسی تاسف داره كه رسانه های داخلی و شما ها هم همصدا با رسانه های غربی از گفت و گو با غرب استقبال میكنید و آن را به فال نیك میپندارید.مگه رهبر یك جامعه با چه زبانی باید بهتون بگه ما داریم در راه رسیدن به آرمانهامون داریم درست میریم؟!!
اگه امریكا شیطان بزرگ هستش ، ادم با شیطان كه گفت و گو نمیكنه، بلكه شیطان را رمی میكنه و ازش اعلام برائت میكنه.
نذارید دوباره كوفه و كربلا تكرار بشه و دوباره امام امت بهتون بگه اگه دین ندارید لااقل ازاده باشید.
نه اسیر ... اطیعوالله ورسول واوالامرمنكم. ایمان داشته باشید به كلام خدا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
زیر فشار داریم له میشیم تا كی میخواید رابطه برقرار نكنید با دنیا؟
مسیب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
همون طور كه كشورهایی نظیر كره، ژاپن، مالزی،تركیه و ... با كشور آمریكا رابطه دارند و هیچ مشكلی هم از این بابت واسشون پیش نیومده ما هم میتونیم با آمریكا روابط سازنده و خوبی برقرار كنیم . بنظرم چاره كار اینه كه باید این عینك بدبینی رو كه هر دوطرف به چشم زدند كنار بزارند.
متعجب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
ظاهرا ما باید هر روز با یكی از نظریات چهره علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و غیره! جناب علی مطهری به فكر و تفكر فرو رویم كه چرا ... ؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
ایران اسلامی این همه شهید داد تا دست امریكا از كشور قطع شود( مذاكره با امریكا یعنی مذاكره باشیطان بزرگ)
رضا مرادی
Kazakhstan
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
به قول آقای مطهری مگر مذاكره همراه با حفظ منافع(ولو با شیطان)اشكالی داره؟
سید م
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
جناب دكتر میثم .واقعا اگر دكتر باشید از هر مریض خود 400.000 ریال ویزیت دریافت میكنید .به طور میانگین اگر 10 مریض در مطب داشته باشید روزانه 4000.000 ریال به خانه میبرید یعنی ماهیانه 120.000.000 ریال . درآمد بیمارستانهای شما را نمیگویم . بگذار لااقل دیگران فایده ببرند .دوباره برنج اروگوئه وارد بشود نه برنج هندی و پاكستانی و .........
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
پیامبر اسلام با همه گروهها در آن زمان تعامل داشتند ولی الان ما با همه در گیریم وهمه را مقصر جلوه میدهیم .
محسن پور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
ایران وعراق 8سال جنگیدیم وبعد صلح قربان هم میرویم وحاضر نیسیتم یك عراقی تیغی به پایش برود ما معتقدیم بهترین كار مذاكره وتفاهم است هر چند میدانیم تمام به هم ریختگی های دنیا ازآمریكا وصهیونیستاست

نیازمندی ها