حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی گفت: امیدواریم در گشایشی که پیش آمده، شاهد بازگشت‌هایی باشیم تا کدورت‌های پیش‌آمده در گذشته برطرف شود‌. هرچند همه‌ کدورت‌ها برطرف نمی‌شود، با این ‌حال، باید گذشته را فراموش کنیم. ماندن در گذشته، فاجعه است و باید رو به آینده، همه در کنار یکدیگر باشیم.
کد خبر: ۵۸۱۶۶۷
خاتمی: سوءتفاهم‌ها برطرف شود

به گزارش خبرگزاری آریا ، خاتمی که شامگاه دیروز(30 تیر) در نشست «شهر آرامش» در ضیافت افطار انجمن شاعران ایران سخن می‌گفت،‌ اظهار کرد: ضرورت دارد در مسیر رفع سوءتفاهم‌ها و سوءظن‌ها گام برداشته شود. باید سعی کنیم بر احساس‌های ناگوار مانده از گذشته غلبه پیدا کنیم. اکنون تا حدی در فضای جامعه امید ایجاد شده است و امیدواریم این امیدواری بیش‌تر شود.

چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای

 تلویزیون آمریکا با اشاره به چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای در دولت آینده ایران گفت: هفته پیش مقامات ارشد شش قدرت بزرگ جهان در بروکسل دیداری داشتند برای بررسی چگونگی پیشبرد گفتگوهای اتمی با جمهوری اسلامی ایران و یافتن راه حلی دیپلماتیک برای مساله هسته ای، یک دیپلمات غربی گفته که انتخاب روحانی فرصتی به وجود آورده برای انجام این مساله و ما انتظار تغییر در لحن گفتگوی ایران را داریم.

 تلویزیون آمریکا با بیان اینکه روحانی یک شخصیت وفادار به آرمانهای انقلاب و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: انتخاب روحانی گولمان نزند یعنی فریب ظاهر را نخوریم .

اعتراف به شکست تروریست‌ها در سوریه

 تلویزیون بی بی سی با اعتراف به شکست تروریست‌ها در سوریه گفت:پیروزی نیروهای بشاراسد در شهر مرزی القصیر امروز بعد از گذشتن چند هفته به عنوان یک پیروزی استراتژیک به نظر می‌رسد چون از طریق این پیروزی نیروهای بشار اسد موفق شدند که هم به شهر حمص تسلط پیدا بکنند هم راههای ارتباطی و لجستیکی مخالفین را به جنوب و غرب قطع بکنند.

 دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا می‌گوید که بشار اسد در برخورد با مخالفان قوی‌تر شده. به گفته سازمان ملل از آغاز ناآرامی ها در سوریه بیش از 93 هزار نفر کشته و بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر آواره شدند . اما چشم انداز پایان درگیری ها هر روز کم‌رنگ‌تر می شود .

 تلویزیون بی بی سی افزود:با وجود کمک‌های میلیارد دلاری عربستان سعودی و قطر هنوز از نظر نظامی برتری با نیروهای دولت است.

جدیدترین پیشنهاد به اوباما

پس از استقبال اولیه کاخ سفید از انتخاب روحانی، نامه ۲۹ تن از شخصیت‌های آمریکایی به اوباما برای تعامل با ایران و طرح دنت‌ پرایس برای کاستن از فشار‌ تحریم‌ها علیه ایران که به امضای ۱۳۱ نفر از مجلس نمایندگان هم رسید، به تازگی پیشنهاد جدیدی درباره تعامل با دولت روحانی به اوباما داده شده است.

به گزارش «تابناک»، این گزارش می‌افزاید، اما جدید‌ترین پیشنهادی که به تازگی به باراک اوباما در این زمینه شده، این است که وی دست به کار شده تا یک نامه کوتاه و خصوصی تبریک برای شخص حسن روحانی بفرستد. همچنین از طرف‌های دولت‌های دوست دو طرف پیشنهاد شد که رؤسای جمهور‌ ایران و آمریکا، همدیگر را در اجلاس سالانه مجمع عمومی در سپتامبر ببینند و به موازات این دیدار، یک مسیر روتین برای بحث‌های منطقه‌ای به ویژه در مورد عراق، افغانستان و حتی سوریه نیز باز کنند.

جدید‌ترین پیشنهاد به اوباما در این زمینه، در حالی است که رهبر انقلاب روز گذشته بیانات صریحی در ارتباط با شیوه تعامل با آمریکایی‌ها بیان کردند و گفتند، در تعامل با دنیا، نباید عملکرد دشمنان خود را از یاد ببریم؛ حتی اگر بنا بر مصالحی، آن را به روی او نیاوریم.

چه کسانی در مراسم تحلیف حضور یابند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس مسوول برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب است، گفت:این که چه کسانی به این مراسم خواهند آمد و چه کسانی نباید بیایند، باید با نظر مجلس باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) خانه ملت در اخطاری اظهارداشت: نباید صحبت هایی مطرح شود که فلان شخص از انگلیس و شخص دیگری از ایتالیا می آید، این افراد جزو سران فتنه بودند و هنوز اعلام برائت نکرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
جناب آقای خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران چرا مرز خود را با فتنه گران جدا نخواهید كرد چرا هنوز هیچ بیانیه یا عذرخواهی در هیچ جا از شما وجود ندارد چرا همه فتنه و خیانت علیه این انقلاب و مردم را محكوم نمی كنید چرا روشن موضع خود را دربرابر فتنه و خیانت دوستانتان مشخص نمی كنید.
آیا به یاد دارید كه رهبر عزیزمان در نماز جمعه بعد از انتخابات از مسئولیت خود استفاده كرده و به شورای محترم نگهبان امر كردند كه مهلت بیشتری در اختیار اعتراض كنندگان قرار دهد اما آنها به جای قانونمندی اعتراض به انتخابات را تبدیل به یك فتنه كردند آیا شما موضع خود را مشخص كردید
آیا رهبرم امام خامنه ای چگونه صبورانه با نمایندگان نامزدهای انتخابلت در این ارتباط جلسه داشتند چگونه همه را به تبعیت از قانون دعوت كردند اما رفتار فتنه گران چگونه بود !!!!!
به راستی این مردم دوستدار ولایت و رهبری هستند راهشان از هر فتنه و فتنه گری جداست.
جانم فدای رهبرم سید علی .

نیازمندی ها