کاروانسرای مشیرالملک برازجان از آثار تاریخی این شهر از دوران قاجاریه است که گرچه می‌تواند محل مناسبی برای حضور گردشگران باشد، ولی در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است و زیرساخت‌های مناسبی برای حضور گردشگران در این مکان فراهم نیست.
کد خبر: ۵۸۱۷۸۷

شهردار برازجان از کاروانسرای مشیر به عنوان یکی از آثار ارزشمند باستانی این شهرستان یاد کرد و به فارس گفت: از این قلعه تاریخی به‌عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای کشور یاد می‌شود و در ایام مختلف سال گردشگران فراوانی که از شهر برازجان بازدید می‌کنند، توجه ویژه‌ای به بنای تاریخی مستقر در میدان مرکزی شهر دارند.

کریم حسین‌آبادی افزود: در ماه‌های گذشته مطالعات و بررسی‌هایی درباره محوطه‌سازی اطراف کاروانسرای مشیر انجام شده است و اگر ساختمان قدیم آموزش و پرورش شهرستان تخریب شود، امکان محوطه‌سازی زیبا در این محدوده وجود دارد.

شهردار برازجان یادآور شد: با اعتبار 30 میلیارد ریالی می‌توان اقدامات ارزشمندی در اطراف این بنای تاریخی به منظور توسعه صنعت گردشگری شهرستان دشتستان و برازجان انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر نیز در این باره گفت: در سال‌های گذشته 14 میلیارد و 400 میلیون ریال به طرح ساماندهی کاروانسرای مشیر برازجان اختصاص یافته و از این طریق اقدامات ارزشمندی در ارتباط با این بنای تاریخی صورت گرفته است.

غلامحسین زارعی با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز برای اتمام طرح ساماندهی این کاروانسرا، افزود: بر اساس مطالعات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اتمام طرح ساماندهی کاروانسرای مشیر برازجان به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته وی، محوطه‌سازی بیرونی کاروانسرای مشیر از موضوعاتی است که مدیریت شهری برازجان تاکید خاصی به آن دارد و برای تحقق این موضوع تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

زارعی خاطرنشان کرد: در فضای 6500 متر مربعی این بنا شاهد احداث موزه و بازارچه صنایع دستی خواهیم بود که موزه اکنون آماده بهره‌برداری است و در آینده نزدیک بازارچه صنایع دستی نیز احداث می‌شود.

استاندار بوشهر نیز با درخواست از رئیس شورای آموزش و پرورش و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان مبنی بر تخلیه ساختمان قدیم آموزش و پرورش به‌منظور محوطه‌سازی این کاروانسرای تاریخی گفت: اولویت مدیریت استان اکنون بهبود وضع فعلی است و مدیرکل میراث فرهنگی باید با اعتبار 500 میلیون تومانی که در اختیار دارد در کوتاه‌‎ترین زمان ممکن نسبت به انجام این طرح اقدام کند.

فریدون حسنوند از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات خرما در کاروانسرای مشیر برازجان خبر داد و عنوان کرد: ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه دائمی فروش محصولات خرما در محیط این کاروانسرا از اقدامات مهمی است که میراث فرهنگی استان بوشهر باید به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد و در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه و نیم آینده طرح‌های مذکور و موزه کاروانسرای مشیر که اکنون آماده بهره‌برداری است، به‌صورت همزمان افتتاح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها