سرپرست دبیرخانه هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت گفت: قرار شده است از سوی ریاست جمهوری و در فراخوان شهریور، مجوز استخدام 2000 عضو هیات‌علمی صادر شود و بودجه لازم را نیز تخصیص دهند.
کد خبر: ۵۸۱۰۹۹

عباس مسجدی در گفت‌وگو با فارس،افزود: از سال 87 که مصوبه آیین‌نامه جذب استادان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، روند رو به رشدی را در جذب اعضای هیات‌علمی دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به همین جهت جذب بیش از 4000 عضو هیات علمی را در برنامه کار خود قرار داده‌ایم، با وجود این 5000 عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کم داریم.

سرپرست دبیرخانه هیات مرکزی جذب و امور فرهنگی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت گفت: به ازای هر دو دانشجوی دکتری یک عضو هیات علمی باید وجود داشته باشد و همین طور در حوزه کارشناسی ارشد، تخصص و فوق‌تخصص این کمبودها وجود دارد.مسجدی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار موجود در وزارت بهداشت حدود 17 هزار عضو هیات علمی در 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: این کمبود و نیاز جدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ 2 و کم برخوردار بیش از سایر دانشگاه‌ها احساس می‌شود.سرپرست دبیرخانه هیات مرکزی جذب و امور فرهنگی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت گفت: پس‌از مصوبه شورا جذب اعضای هیات علمی را به صورت نیروی نیمه متمرکز یعنی در خود دانشگاه‌ها و بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها پیگیری کرده‌ایم و افراد با صلاحیت و متعهد را توانسته‌ایم، جذب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها