با وجود این ‌که اعلام شده بود علی‌اکبر ناطق‌نوری، مهمان نشست جامعه اسلامی مهندسین خواهد بود، این نشست بدون حضور او برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۰۸۵۱

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان در این نشست با اشاره به غیبت ناطق‌نوری گفت: جناب آقای ناطق‌نوری را بعد از مدت‌ها یخبندان به یک جلسه تمام‌عیار سیاسی دعوت کردیم و ایشان هم راحت پذیرفتند و قبول کردند.

وی با بیان این ‌که «تصورمان این بود که برخی یخ‌ها آب شده است»، افزود: از این موضوع خوشحال شدیم، اما امروز ظهر (روز پنجشنبه) به ما خبر دادند که ایشان نمی‌آیند و ما شرمنده حضار شدیم و خودمان هم در بهت و حیرت رفتیم.

باهنر تاکید کرد: کار غیرمترقبه‌ای موجب سفر آقای ناطق‌نوری و حضور نیافتنشان در مراسم افطار امروز(پنجشنبه) شده است؛ ما هم امیدواریم دلیل همین باشد و آقای ناطق‌نوری در اسرع‌وقت این مساله را جبران کنند.

بانک: نگفتم استراو برای مراسم تحلیف به ایران می​آید

چند روز پس از آن که جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس در گفت‌وگویی از تصمیمش برای سفر به ایران خبر داد و سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که درخواستی رسمی برای این سفر ارائه نشده است، هنوز اخبار و گمانه‌ها درباره این موضوع ادامه دارد.یکی از آخرین اخبار درباره جک استراو، خبری بود که برخی سایت​ها بر اساس گفت و گــــوی مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور با خبرگزاری فارس منتشر کردند با این محتوا که وزیر خارجه پیشین انگلیس از جمله مهمانان ویژه مراسم تحلیف روحانی خواهد بود.

اما سایت انتخاب به نقل از مرتضی بانک این موضوع را تکذیب کرد و گفت: صحبت های منتشر شده به نقل از من در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها انعکاس دقیقی از نظرات من نبوده است.

بانک با بیان این که جک استراو آن​طور که خود گفته است حتما به ایران می آید، افزود: من نگفتم جک استراو برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی به ایران می آید.

در همین حال علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم با اعتقاد به این‌ که منعی برای حضور استراو در مراسم تحلیف روحانی در مجلس وجود ندارد، گفته است، اظهار علاقه وی برای سفر به تهران می‌تواند گامی از طرف انگلیس برای تغییر تصمیمی باشد که درخصوص قطـــع رابطه با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

بروجردی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد، استراو از چند ماه گذشته و از طریق منابع مختلف برای سفر به تهران اظهار علاقه کرده است و سفر وی به تهران بستگی به تصمیم دولت دارد.

جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس و یکی از سه وزیر خارجه اروپایی است که وقتی حسن روحانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران بود با یکدیگر درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران مذاکره داشتند. استراو هم اکنون عضو پارلمان انگلیس است.

واکنش وزیر اطلاعات به کشف ابزار شنود در دفتر مطهری

وزیر اطلاعات در اولین واکنش به اظهارات علی مطهری، نماینده تهران درخصوص کشف ابزار شنود در دفترش، این موضوع را ماجرایی مهم و از جنبه‌های مختلف سوال‌برانگیز دانست.حیدر مصلحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر این ‌که این موضوع از همان ابتدا باید در مسیر خاص خودش مطرح و پیگیری می‌شد، در پاسخ به این پرسش آیا وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری کرده است، گفت: قطعا و بلافاصله پس از دریافت نامه علی مطهری، جلساتی از سوی واحد ذی‌ربط وزارت با ایشان برگزار شد، از محل کار ایشان بازدید به عمل آمد و بنده نیز دستورهای لازم برای پیگیری موضوع را به همکاران داده‌ام و آنها نیز در حال پیگیری آن هستند.

عسکراولادی: نباید جریان‌های سیاسی را سیاه و سفید ببینیم

حبیب‌الله عسکراولادی در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که از همان روز اول به روحانی تبریک گفته است، گفت: به ایشان تاکید کردم که شما رای من نبودید اما امروز که انتخاب شدید می‌گویم که خیرالموجودین هستید.

وی با اشاره به رفتار اصولگرایان با دولت آینده گفت: همیشه نگاه رهبری و امام این بوده و هست که ما نباید جریان‌ها و مجموعه‌های سیاسی را سیاه و سفید ببینیم یعنی نگوییم اصولگرایان سفید هستند و اصلاح‌طلبان سیاه.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: همان‌طور که در منشور برادری در روزهای آخر حیات امام (ره) از دو جناح خواسته شده بود همگرایی داشته باشند، اکنون این مقدمه فراهم شده و خود آقای روحانی نیز در حال مطالعه هستند که در چینش کابینه، هم از اصولگرایان و هم از اصلاح‌طلبان استفاده کنند.

عسکراولادی همچنین در توصیه‌ای به موسوی و کروبی گفت: در این ماه رمضان که ماه توبه است نسبت به امام و رهبری و نظام یک شرایطی را ایجاد کنند که در شب‌های قدر این آرامشی که برای ملت پدید آمده با دعا به جانب کمال برود و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها