رسانه‌های فرانسه اعلام کردند در حادثه خروج یک دستگاه قطار مسافربری از ریل در حومه پاریس، دست‌کم شش نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۵۷۹۰۷۹

در این حادثه که در 20 کیلومتری جنوب پاریس اتفاق افتاد، شش نفر کشته و بیش از صد نفر مجروح شدند که حال 9 نفر از آنان وخیم است.مقام‌های داخلی پاریس اعلام کردند: این قطار مسافربری که حامل صدها مسافر بوده، با ایستگاه برخورد کرد و از ریل خارج شد.وزارت کشور فرانسه در گزارشی اعلام کرد: 300 نیروی آتش‌نشان، 20 تیم امدادی و هشت بالگرد به محل حادثه اعزام شدند تا حادثه‌دیدگان را از میان لاشه قطار خارج کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، به گفته شاهدان، سرعت قطار در لحظه وقوع حادثه بالا نبوده و این موضوع کشف علت‌ دقیق سانحه را با مشکل مواجه می‌کند./ ایسنا

توفان در تایوان یک کشته و 21 زخمی بر جا گذاشت

بارندگی شدید و وزش بادهای سهمگین با رسیدن گردباد قدرتمند سولیک به تایوان، دیروز موجب رانش گل و لای و جاری شدن سیل در بخش‌های مختلف این جزیره شد.

گردباد سولیک پس از رسیدن به جزیره 23 میلیون نفری تایوان، به مرگ دست‌کم یک نفر و مختل شدن حمل‌و‌نقل و تجارت در سراسر این جزیره انجامید و سپس حرکت خود را به سوی غرب و استان‌های ساحلی پرجمعیت فوجیان و جیجیانگ چین ادامه داد.

در شهرستان شمالی هسینچو یک ساختمان بر اثر بارندگی سنگین و وزش باد سهمگین تخریب شد.

سازمان هواشناسی مرکزی تایوان اعلام کرد، توفان سولیک تا ساعت 8 و 30 دقیقه به وقت محلی (30دقیقه به وقت گرینویچ) با عبور از شهر هسینچو تایوان به دریا رسیده بود.

سرعت گردباد هنگام رسیدن به تایوان 163 کیلومتر در ساعت بود که پس از درنوردیدن این جزیره به 137 کیلومتر در ساعت کاهش یافت، اما این توفان همچنان آن‌قدر قدرت دارد که موجب خرابی‌ها و خسارت گسترده شود./ واحد مرکزی خبر

2 کشته در تیر اندازی سانفرانسیسکو

پلیس سانفرانسیسکو اعلام کرد، روز جمعه بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح هنگام سرقت از یک جواهر فروشی، دو نفر کشته شدند.

در پی این تیراندازی، پلیس یک نفر را دستگیر و اعلام کرد، عملیات جستجوی گسترده برای یافتن مظنون دوم احتمالی آغاز شده است. این تیراندازی موجب تعطیل فروشگاه‌های اطراف محل حادثه شد. در حالی که گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که این تیراندازی در فروشگاهی در نزدیکی بازار جواهر فروشی رخ داده است اما مسئولان فروشگاه این خبر را رد کردند. / واحد مرکری خبر

خودکشی قاتل سریالی آمریکایی در زندان

پلیس ایالت آریزونا اعلام کرد، قاتل سریالی آمریکایی که به دلیل قتل شش نفر محکوم به حبس شده بود، با مصرف مقدار زیادی داروی افسردگی خودکشی کرد.

این متهم چهل‌ساله که در سال‌های 2005 تا 2006 میلادی به سمت چند رهگذر، یک دوچرخه‌سوار و تعدادی حیوان تیراندازی کرده بود، در سلول انفرادی‌اش خودکشی کرد.

بنا بر اعلام مقام‌های محلی ایالت آریزونا، «دیل هاسنر» متهم است با سلاح گرم شش نفر را به قتل رسانده و به 19 نفر دیگر نیز حمله کرده است.

مقام‌های زندان آریزونا عنوان کردند: پس از پیدا کردن بدن نیمه‌جان «دیل»، او را به بیمارستان منتقل کردیم، اما او یک ساعت بعد مرد.

آنها اعلام کردند: هنوز مشخص نشده که «دیل» چگونه به این قرص‌ها دسترسی پیدا کرده است. این متهم دست‌نوشته‌ای از خود به‌جا گذاشته که متن آن تاکنون افشا نشده است. ماه آگوست سال 2006 میلادی، «هاسنر» همراه هم‌اتاقی‌اش دستگیر شد و نیروهای پلیس پس از بازرسی محل زندگی آنها، تعدادی سلاح گرم پیدا کردند. / ایسنا

21 زخمی در حادثه گاو بازی در اسپانیا

دستگاه‌های امدادرسانی اسپانیا از زخمی شدن 21 نفر بر اثر ازدحام جمعیت هنگام برگزاری مسابقه گاو بازی در شمال این کشور خبر دادند.

این حادثه در مسابقات گاوبازی سن فرمن در پامپلونا روی داد. این سنگین‌ترین آسیب مسابقات گاو بازی در اسپانیا از ابتدای سال است.افراد مجروح در بیمارستان بستری شدند و وضع جسمانی یک گاو باز نوزده ساله وخیم است. / واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها