هاشمی: تحریم‌های دارویی بسیار ظالمانه است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تحریم دارویی کشور را بسیار ظالمانه خواند و گفت: مدعیان حقوق بشر با بهانه‌های واهی و بعضا با استناد به گفتار و رفتار افراطیون، باعث رنجش خاطر مردم و بویژه بیماران می‌شوند که این کار با هیچ یک از اصول انسانی سازگاری ندارد.
کد خبر: ۵۷۸۴۳۷

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت مدیره و مشاوران انجمن داروسازان ایران، با اشاره به تصویب سیاست‌های کلی بخش سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از مشورت با کارشناسان و پزشکان، سیاست‌های خوبی تصویب شد که پس از ابلاغ رهبری، باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع حاضر به خاطر مشکلاتی که در تخصیص ارز برای دارو در کشور ایجاد شده است، گفت: بیماران علاوه بر رنج بیماری، برای تأمین دارو مشکل دارند و اوضاع آنها و خانواده‌هایشان نگران‌کننده و رنج‌آور است.

وی با ابراز امیدواری به این‌که پس از آغاز کار اجرایی دولت جدید و اصلاح سیاست‌ها، مشکلات بتدریج حل شود، درخصوص مشکلات دارویی کشور گفت: اگر امسال پایه اصلاح مسائل و مشکلات گذاشته شود، در سال آینده تکمیل می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه پخش دارو گفت: فشارها به داروخانه‌ها و به‌ تبع آن به مردم وارد می‌شود و اگر کمبودها و سوءمدیریت‌ها جبران نشود، ضررش بیشتر به بیماران و خانواده‌های آنان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها