کریمی: تیم ملی، توانایی درخشش در رقابت‌های جهانی مکزیک را دارد

جوانان تکواندو به افتخار می‌اندیشند

جوانی اصلی‌ترین ویژگی تیم ملی تکواندوی مردان اعزامی به رقابت‌های جهانی مکزیک است؛ تیمی که در عین جوان‌بودن و در غیاب تکواندوکاران سرشناس یک دهه اخیر ایران، بار سنگین مسئولیت را بر دوش خود حس می‌کند. حالا در غیاب ستارگان پیشین تکواندو که یا به پایان خط دنیای قهرمانی رسیدند یا به دلایلی چون مصدومیت و اختلاف‌نظر با کادرفنی قید حضور در تیم ملی را زدند، این جوانان باید برای دفاع از عنوان قهرمانی جهانی دوره گذشته از بیست و چهارم تیر در مکزیک به مصاف حریفان بروند، آیا موفق خواهند شد؟
کد خبر: ۵۷۸۲۹۸

مرتضی کریمی، سرمربی جدید تیم ملی درباره شرایط شاگردانش در آستانه این رقابت‌ها، به جام‌جم گفت: با همه وجود در ماه‌های گذشته تمرینات آماده‌سازی خود را دنبال کردیم و خوشبختانه تیم جوان ما برای ارائه بهترین مبارزه‌ها در رقابت‌های جهانی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی درباره پروسه آماده‌سازی تیم ملی گفت: گرچه تیم ما جوان است و تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را ندارد، اما تیم با تجربه‌ای در کادر فنی و کمیته فنی فدراسیون از هرنظر تجربه‌های خود را در اختیار ملی‌پوشان قرار داد تا آنها به لحاظ روحی ‌ـ‌ روانی آماده این میدان حساس شوند.

اما فدراسیون تکواندو از جمله فدراسیون‌هایی بود که در ماه‌های گذشته با مشکلات مالی دست به گریبان بود، در چنین شرایطی اردوهای تیم ملی چگونه پیگیری شد؟ هادی ساعی، مدیر فنی تیم‌های ملی در پاسخ به این پرسش گفت: از زمان تشکیل اردوهای تیم ملی برای رقابت‌های جهانی مکزیک با وجود مشکلات مالی که داشتیم، فدراسیون تکواندو در حد توان خود امکاناتی را در اختیار ملی‌پوشان قرار داد.

وی تصریح کرد: ما هم می‌دانیم این اردو کمبودهایی داشته و در حد اردوهای قبلی نبوده است، اما امکانات فدراسیون با وجود مشکلات مالی و بدهی‌ها، همین اندازه است.

نگران غیبت باتجربه‌ها نباشید

در حالی که به باور کارشناسان، نداشتن تجربه حضور در میدان جهانی می‌تواند تهدیدی برای تیم ملی ایران محسوب شود، کریمی در این باره اظهار می‌کند: تکواندو مثل رشته‌های گروهی نیست که با غیبت یکی دو بازیکن سرشناس دچار تزلزل روحی شود، مهم این است که ملی‌پوشان ما در اوج آمادگی قرار دارند و با توجه به انگیزه‌ای که از آنها سراغ دارم، شک نکنید نتایج درخور تحسینی کسب خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی نگران نتایج ضعیف احتمالی نیست؟ کریمی در پاسخ به این پرسش گفت: به هیچ عنوان چنین ذهنیتی ندارم که در رقابت‌های جهانی نتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. ما با همه توان برای درخشش در این رقابت‌ها تلاش کردیم و برای کسب نتیجه خوب هم بسیار امیدوار هستیم.

وی با اشاره به دو تورنمنت دوستانه تونس و اسپانیا که ملی‌پوشان در ماه‌های گذشته در آنها محک خوردند، افزود: در این تورنمنت‌ها در حالی که تکواندوکاران شاخصی حضور داشتند، تیم ما خوش درخشید و روحیه خوبی کسب کرد.

در این باره بیژن مقانلو، مربی پیشین تیم ملی هم تصریح کرد: جوانان بسیار شایسته‌ای در تیم داریم و این تیم پتانسیل قهرمانی دارد. امیدوارم کادر فنی تیم ملی، ملی‌پوشان را به خودباوری لازم رسانده باشد و آنها از لحاظ روحی کاملا آماده شده باشند. این ملی‌پوشان درست است جوان هستند، اما همه آنها تجربه حضور در میادین مهم بین‌المللی را دارند و می‌توانند موفق شوند.

کاپیتانی سرشار از انگیزه

مسعود حجی‌زواره، کاپیتان تیم اعزامی با تجربه‌ترین ملی‌پوش ایران در این رقابت‌هاست؛ کسی که سال‌ها پشت درهای تیم ملی ماند و حالا برای اثبات شایستگی خود انگیزه‌ زیادی دارد، او گرچه در جام‌جهانی روی شیاپ چانگ رفت، اما همچون هفت ملی‌پوش دیگر سابقه حضور در رقابت‌های جهانی را ندارد. با وجود این درباره این تکواندوکار، مقانلو مربی سابق تیم ملی گفت: حجی‌زواره بازیکن باتجربه‌ای است و می‌تواند بخوبی تیم را جمع و جور کند.

در این باره مرتضی کریمی، سرمربی تیم ملی هم گفت: حجی‌زواره سال‌ها پشت خط مانده و شک نداشته باشید با انگیزه‌ای که دارد، می‌تواند نتیجه درخشانی در مکزیک کسب کند.

سرمربی تیم ملی درباره دیگر شاگردانش در آوردگاه جهانی مکزیک افزود: در وزن اول نقیب‌زاده، جوان شایسته‌ای است که باانگیزه کسب مدال طلا مبارزه خواهد کرد، در وزن دوم هادی مستعان باتوجه به هوش بالا و نبوغ تکنیکی که دارد، توانایی شکست دادن هر حریفی را در خود می‌بیند، در وزن سوم محمد خمسه جوان که سابقه حضور در مکزیک و شرکت در رقابت‌های جهانی نوجوانان را دارد برای طلا می‌جنگد، چرا که او در جهانی نوجوانان از رویارویی با حریف رژیم صهیونیستی خودداری کرد و خودش می‌گوید می‌توانست در آن رقابت‌ها طلا بگیرد. همین انگیزه بالایی برای او محسوب می‌شود.

کریمی درباره دیگر شاگردانش گفت: بهنام اسبقی هم گرچه خیلی دیر در ترکیب تیم اعزامی قرار گرفت و پیشتر گمانش این بود که حریف تمرینی است، اما در همین مدت کم هم تمرینات خوبی انجام داد. خدابخشی هم بخوبی این توانایی را دارد که همچون یوسف کرمی باتجربه در دنیا بدرخشد، درست مثل عمیدی جوان که در این ماه‌ها تلاش چشمگیری برای آماده سازی خود داشته است. مردانی هم از جمله تکواندوکاران قدرتمند است که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

جوانان، غیر قابل پیش‌بینی هستند

با وجود جوان بودن تیم، برخی کارشناسان معتقدند همین ناشناخته بودن تکواندوکاران ایران می‌تواند فرصت ارزشمندی برای درخشش آنها باشد؛ دیدگاهی که سرمربی تیم ملی هم به نوعی آن را قبول دارد و این‌گونه صحبت‌های خود را جمع‌بندی کرد: همان‌طور که جوانان والیبال ایران در لیگ جهانی کاری کردند کارستان، مطمئن باشید تیم جوان تکواندو هم توانایی درخشش دارد و ما این توانایی را در ملی‌پوشان می‌بینیم.

برنامه رقابت ملی‌پوشان ایران (براساس وقت محلی)

یکشنبه 23 تیر: فریده رشیدی در وزن 46 کیلو و هادی مستعان در وزن 58 کیلو به مصاف رقیبان می‌روند.

دوشنبه 24 تیر: مسعود حجی‌زواره در وزن 74 کیلو با رقیبان خود جدال خواهد کرد.

سه‌شنبه 25 تیر: شکرانه ایزدی در 67 کیلو و بهنام اسبقی در وزن 68 کیلو روی شیاپ‌چانگ می‌روند.

چهارشنبه 26 تیر: پریسا قربانی در وزن 53 کیلو و سیداحسان نقیب‌زاده در وزن 54 کیلو به مصاف حریفان می‌روند.

پنجشنبه 27 تیر: مهدی خدابخشی و سجاد مردانی به ترتیب در اوزان 87- و 87+ با رقیبان خود به رقابت می‌پردازند.

جمعه 28 تیر: سوسن حاجی‌پور در 57 کیلو و محمد خمسه در 63 کیلو روی شیاپ چانگ می‌روند.

شنبه 30 تیر: امید عمیدی در وزن 80- کیلو به مصاف رقیبان می‌رود.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها