یک کارشناس ارشد مامایی گفت: انجام تمرینات استقامتی با افزایش قدرت عضلات، مادر را برای زایمان راحت‌تر آماده می‌کند.
کد خبر: ۵۷۸۰۰۷

پروین بهادران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ورزش علاوه بر دوران بارداری در تمام مقاطع زندگی به زنان توصیه می‌شود، افزود: ورزش‌ میزان مصرف اکسیژن در بدن را افزایش می‌دهد و با بالابردن سوخت و ساز بدن و ضربان قلب مانع از افزایش وزن زنان در دوران بارداری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ورزش در هیچ سنی مضر نیست، اظهار کرد: زنان باردار نیاز بیشتری به انجام حرکات ورزشی دارند، زیرا در سلامت جسمی و ذهنی آنها موثر است و انجام ورزش در تمامی ماه‌های بارداری مشروط بر این‌که مادر احساس خستگی نکند، مفید است. مادران از ماه دوم بارداری تعادل خود را تا حدودی از دست می‌دهند و باید با انجام صحیح حرکات ورزشی در حرکت‌کردن به تعادل برسند. وی ادامه داد: گودی کمر بعد از زایمان، به علت ضعف عضلات است و این مشکل با انجام تمرینات استقامتی در دوران بارداری که موجب قوی‌تر شدن عضلات می‌شود، کاهش می‌یابد.

کارمندان چاق خطر بی‌تحرکی را جدی بگیرند

یک متخصص تغذیه درباره افراد پشت میزنشینی که علائم چاقی را در خود می‌بینند، هشدار داد تا در مصرف انرژی و تغذیه خود بیشتر دقت کنند.

ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: برخی از افراد هنگام کار فعالیت بدنی زیادی ندارند و پس از مدتی اگر بیرون از محیط کار ورزش نکنند، اضافه وزن پیدا می‌کنند و به چاقی‌های شکمی گرفتار می‌شوند. این افراد می‌توانند در محل کار خود حتی پشت میز برای جلوگیری از چاقی ورزش کنند، به این صورت که عضلات ساق، ران، باسن و شکم را چند دقیقه از روز منقبض و منبسط کنند تا به واسطه آن انرژی‌های زائد خود را مصرف کنند.

وی راه رفتن در آب استخر را یکی از ورزش‌های بسیار مفید برای لاغری معرفی و تاکید کرد: این فعالیت‌ علاوه بر این‌ که انرژی زیاد مصرف می‌کند از فشار آوردن به مفاصل پا جلوگیری می‌کند که سلامتی مفاصل و لاغری را به ارمغان می‌آورد. نداشتن تعادل در مصرف انرژی و استفاده از آن باعث بروز چاقی می‌شود و باید با برقراری این تعادل از چاقی پیشگیری و یا به مرور زمان آن را برطرف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها