ایران زمین

ساماندهی بیستون از سرگرفته می‌شود

فرماندار شهرستان هرسین استان کرمانشاه گفت: با تخصیص اعتبارات جدید، کار ساماندهی مجموعه تاریخی بیستون را از سر خواهیم گرفت.
کد خبر: ۵۷۸۰۰۱

بهمن قربانی در مراسم جشن هفتمین سالگرد جهانی شدن بیستون افزود: خوشبختانه مسئولان استان کرمانشاه دید خوبی نسبت به مجموعه تاریخی بیستون دارند و طی یکی دو سال گذشته اعتبارات بسیار مناسبی را برای ساماندهی بیستون اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: ما هم در سطح شهرستان هرسین هرگونه کمکی که از دستمان برآید برای رونق گرفتن مجموعه بیستون انجام خواهیم داد. اکنون نیز در انتظار تخصیص اعتبارات جدید به مجموعه بیستون برای از سرگیری کار ساماندهی‌اش هستیم. قربانی تصریح کرد: ما در تلاشیم که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساماندهی این مجموعه استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان هرسین اظهارکرد: احداث کمربندی و زیرگذر بیستون نیز دو طرح بزرگ در این شهر است که موجب رونق گردشگری منطقه می‌شود. این دو طرح اکنون به تصویب رسیده و ما منتظر تخصیص بودجه برای شروع به کار آن هستیم.‌/‌ ایسنا

افزایش سرقت دریچه‌های فاضلاب در اهواز

معاون خدمات شهری شهردار اهواز نسبت به افزایش سرقت دریچه‌های فاضلاب هشدار داد و گفت: از ابتدای امسال 901 مورد سرقت دریچه فاضلاب در این شهرستان گزارش شده است.

علیرضا عالی‌پور با بیان این‌که در روزهای اخیر تماس‌های شهروندان با سامانه 137 (سامانه ارتباطات مردمی شهرداری) و شکایت از سرقت دریچه فاضلاب در مناطق مختلف اهواز زیاد شده است، افزود: گرچه متولی حفظ، نگهداری و ایمن‌سازی فاضلاب شهری شرکت آب و فاضلاب اهواز است، اما به دلیل خطر سقوط افراد و خودروها بویژه خطر جانی که برداشتن دریچه‌های فاضلاب در بردارد، شهرداری تاکنون بارها گزارش‌هایی تهیه و نشانی تمام محل‌های سرقت را به صورت رسمی به شرکت آبفا اعلام یا در شورای بهداشت مطرح کرده است.‌

وی با بیان این‌که سرقت دریچه فاضلاب در سال گذشته به مرگ کودکی پنج ساله هنگام بازی در کوی سلیم‌آباد منجر شد، تصریح کرد: به طور قطع سرقت این تعداد دریچه می‌تواند تهدیدی برای حداقل 900 کودک دیگر باشد.

عالی پور با بیان این‌که دریچه‌های فاضلاب اغلب توسط بازیافت‌کنندگان سنتی و دوره گرد سرقت می‌شود، گفت: این دریچه‌ها از جنس چدن و مورد استقبال بازیافت‌کنندگان غیرمجاز است که سرانجام از انبارهای غیرمجاز مواد بازیافتی سردرمی‌آورد. /مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها