تصویر کوتاه

کارنامه و «گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا»

کتاب «گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا» نوشته پروفسور فرید العطاس، امشب در برنامه «کارنامه» نقد می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۴۱۲

مجله تصویری «کارنامه» که به‌صورت هفتگی به نقد مباحث حوزه کتاب می‌پردازد، امروز با حضور دکتر فاضلی، استاد دانشگاه به بررسی کتاب گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا اختصاص دارد.

فرید العطاس در حوزه نقد گفتمان‌های علوم اجتماعی سال‌های زیادی فعالیت کرده و در سطح آسیا از جمله مشهورترین دانشمندان علوم اجتماعی محسوب می‌شود. او این شهرت را مدیون آشنایی با جریان‌های عمده فکری در کشورهای مختلف آسیا از جمله هند، ژاپن، چین، مالزی، سنگاپور، فیلیپین و ایران است. کتاب گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا را می‌توان تصویری از ماحصل فعالیت‌های انتقادی دانشمندان علوم اجتماعی در آسیا جهت هویت‌یابی علمی و بومی‌سازی علوم اجتماعی تلقی کرد.

از عمده‌ترین ویژگی‌های مباحث مهم و برجسته کتاب، می‌توان به تاریخ رشد اندیشه و در این راه تأسیس دانشگاه‌ها در قرن بیستم و نفوذ دانش کشورهای مختلف و به تبع آن پیدایش صاحب‌نظران منتقد در علوم اجتماعی در کشورهای مختلف آسیا، تشخیص مساله ناکارآمدی علوم اجتماعی غرب در فهم و تبیین مسائل اجتماعی در آسیا، شروع مباحث انتقادی با موضوع نقد اروپامحوری و مسائل آسیب‌شناختی علوم اجتماعی در آسیا اشاره کرد.

برنامه «کارنامه» به تهیه‌کنندگی محمد رحیمی دوشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار پخش می‌شود. /جام‌جم

کت جادویی، رمضانی شد

شبکه الکوثر در ماه رمضان، سریال‌های ایرانی «کت‌جادویی» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را با دوبله عربی پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه الکوثر، سریال طنز کت جادویی را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده و این سریال درباره یک کت است که از آن به صورت جادویی پول می‌جوشد و باعث می‌شود جوان ساده‌دلی (رامبد جوان) با به دست آوردن آن کت یک شبه راه صدساله را طی کند و....

سریال پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علیرضا افخمی در 30 قسمت 35 دقیقه‌ای تهیه شده و در آن مهدی سلوکی نقش امیرحسین و شبنم قلی‌خانی نقش آیدا را بازی می‌کنند. داریوش فرهنگ هم نقش پدر آیدا را بازی می‌کند. /جام‌جم

کوی محبت در قاب شبکه 2

برنامه کوی محبت با شروع ماه رمضان هر شب ساعت 20 به مدت نیم ساعت قبل از افطار از شبکه دو پخش می‌شود. مصطفی موسوی اجرا و تهیه‌کنندگی این برنامه را به‌عهده دارد.

محسن حبیبی، مدیر گروه معارف شبکه دو در این باره به جام‌جم گفت: برنامه ترکیبی کوی محبت با شروع ماه رمضان از شبکه دو پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های متنوعی است. نشانی‌های او عنوان یکی از بخش‌های برنامه است که به معرفی اماکن عراق که تاکنون کمتر به آنها توجه شده است، می‌پردازد. در این برنامه نواب اربعه امام زمان و سلمان فارسی معرفی می‌شوند.

وی افزود: شرح و توضیح ادعیه ماه رمضان از دیگر بخش‌های برنامه کوی محبت است. در این برنامه مسابقه خطبه غدیرخم مانند سال قبل برگزار می‌شود. سال گذشته 110 برنده داشتیم و همه آنها را به سفر عتبات عالیات اعزام کردیم. امسال هم برای برندگان جوایز مختلفی را در نظر گرفته‌ایم.مدیر گروه معارف شبکه دو با اشاره به بخش بیداری اسلامی برنامه کوی محبت گفت: در این بخش به چگونگی تحقق بیداری اسلامی می‌پردازیم. همچنین یکی از بخش‌های برنامه به صحبت استادان و کارشناسانی همچون حجت‌الاسلام کازرونی اختصاص دارد. مصطفی موسوی تهیه‌کنندگی و اجرای این برنامه را به‌عهده دارد. /جام‌جم

ماه رمضان در سیمای انگلیسی

ویژه‌برنامه ماه رمضان در ایام ماه روزه‌داری از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه سحر، این برنامه در 30قسمت 25 دقیقه‌ای در دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در لندن تولید شده و در ایام ماه رمضان از سیمای انگلیسی پخش خواهد شد. گفت‌وگوی مجری با مهمان برنامه یکی از بخش‌های این ویژه‌برنامه است که طی آن مجری برنامه به مصاحبه با کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی و مذهبی پیرامون مباحث مرتبط با این حوزه‌ها در ماه رمضان می‌پردازد.

این گفت‌وگوها در محیط‌هایی مانند محل کار، محل زندگی، دانشگاه و کتابخانه انجام می‌شود و محورهایی همچون آداب روزه‌داری، روزه و فواید آن برای روح و جسم انسان، تغذیه مناسب برای وعده‌های سحری و افطار، ورزش‌های مناسب برای روزه‌داران، اعمال ماه رمضان و فضایل شب‌های قدر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش دیگر این برنامه، گزارش‌هایی از فعالیت‌های اسلامی مرتبط با ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی شهر لندن و مساجد این شهر پخش خواهد شد. دعای هر روز ماه مبارک رمضان و گفت‌وگو با افرادی که برای اولین بار روزه می‌گیرند نیز از دیگر آیتم‌های «ویژه‌برنامه ماه رمضان» است.

«ویژه‌برنامه ماه رمضان» از امروز تا آخر ماه رمضان هر روز ساعت چهار صبح به وقت تهران از سیمای انگلیسی شبکه بین‌المللی سحر پخش می‌شود./جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها