انتقال آب از سرشاخه‌های دز آخرین راه تامین آب قم

مدیرعامل آبفای قم انتقال آب از سرشاخه‌های دز را آخرین راه تامین آب استان عنوان کرد.
کد خبر: ۵۷۷۳۴۰
انتقال آب از سرشاخه‌های دز آخرین راه تامین آب قم

عبدالحمید توکلی بینا روز یکشنبه مدیریت مصرف، نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از آب را ضرورتی همیشگی دانست و نقش رسانه‌ها را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت منابع آب قم پرداخت و با اشاره تلاش‌های صورت گرفته برای تامین آب این شهر از ابتدای انقلاب تاکنون اظهار کرد: انتقال آب از دشت علی آباد در دهه 60، ساخت سد 15 خرداد در دهه 70، اجرای شبکه دوم آب قم در دهه 80 و انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم در دهه 90 از جمله این اقدامات است.

وی آب از سرشاخه‌های دز را آخرین راه برای تامین آب قم اعلام کرد و گفت: این آب با مشکلات و سختی‌ها فراوان و تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران مربوطه پس از 12 سال و با هزینه‌ای بالغ بر هزار و 300 میلیارد تومان به قم رسید.

توکلی بینا هزینه‌های سنگین تامین آب را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت مدیریت مصرف به جای مدیریت تامین تاکید کرد و افزود: کمبود منابع و مشکلات و چالش‌های تامین آب رویکرد جامعه جهانی را در مساله آب به سمت مدیریت مصرف و صرفه جویی معطوف ساخته است.

وی در ادامه سخنان خود بر تبیین ضرورت مدیریت مصرف در جامعه تاکید کرد و افزود: در زمینه تبیین فرهنگ صرفه جویی رسانه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد بتوان در سایه این همکاری‌ها در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در جامعه و شکر عملی نعمت ارزشمند آب که همان استفاده درست است، گام برداشت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها