هفتمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی از 20تیرماه

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از آغاز هفتمین فراخوان سراسری جذب اعضای هیات علمی از 20 تیرماه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۳۰۴
هفتمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی از 20تیرماه

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،  دکتر محمدرضا مردانی با اشاره به اینکه در فراخوان های گذشته درمجموع 20هزار عضو هیات علمی جذب دانشگاههای کشور شده است، گفت: تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه  کشور باید 47هزار عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور جذب شوند.

وی با اشاره به  جذب 7000عضو هیات علمی در فراخوان های سال گذشته، افزود: هفتمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی از 20 تیر ماه  با ثبت نیاز دانشگاه‌ها بر روی سامانه جذب اعضای هیات علمی شروع  می‌شود و دانشگاه‌ها از 20 تیر تا 15 مرداد ماه به مدت 25 روز فرصت دارند رشته ها، گرایش ها ،  تعداد اعضای هیات علمی و مقطع تحصیلی مورد نیاز  دانشگاه خود را در سامانه مرکز جذب وزارت علوم درج کنند.

وی افزود: پس از اعلام نیاز دانشگاه‌ها متقاضیان جذب از 20 مرداد تا 15 شهریور فرصت دارند تا با مطالعه و بررسی نیازهای اعلام شده دانشگاه‌ها و با توجه به شرایط تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی خود سه اولویت را در سامانه جذب انتخاب کنند.

دکتر مردانی با بیان اینکه همزمان با ثبت نام متقاضیان در سامانه جذب، اطلاعات و سوابق آنها برای  دانشگاههایی که انتخاب کرده اند قابل مشاهده است، تصریح کرد: دانشگا‌هها نیز از 20 شهریور فرصت دارند که نسبت به بررسی شرایط داوطلبان و انتخاب واجدین شرایط و دعوت آنها به مصاحبه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در نهایت دانشگاه‌ها برای تعیین تکلیف اولیه متقاضیان تا پایان مهرماه فرصت خواهند داشت و تعیین تکلیف نهایی افرادی که جذب می‌شوند، باید تا ترم بهمن ماه انجام شود.

رییس مرکز جذب وزارت علوم درباره چگونگی بررسی سوابق متقاضیانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند، اظهارداشت: پس از انجام مصاحبه سوابق افراد توسط کارگروه‌های توانایی علمی که متشکل از رییس دانشکده‌، رییس گروه آموزشی و دو نفر از اعضای گروه تخصصی بررسی می‌شود و کسانی که بیشترین امتیازات را کسب کنند به عنوان افراد دارای اولویت برای سیر مراحل نهایی به هیات مرکزی جذب معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد:‌ آن دسته از دانشگاه‌هایی که تا زمان شروع  فراخوان هفتم وضعیت متقاضیان فراخوان  قبلی خود را مشخص نکنند امکان ثبت نام در این مرحله را نخواهند داشت.

دکتر مردانی افزود: تاکنون اغلب دانشگاه‌ها نسبت به تعیین وضعیت متقاضیان فراخوان‌های قبل خود اقدام کرده‌اند، اما تعداد اندکی از دانشگاه‌ها در این زمینه به کندی عمل کردند که امیدواریم از این تعطیلات تابستانی برای تعیین وضعیت پرونده‌های قبلی خود استفاده کنند.

رییس مرکز جذب وزارت علوم با بیان اینکه محدودیتی برای جذب هیات علمی برای دانشگاه‌ها وجود ندارد، اظهارداشت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با توجه به تعداد مجوزهای صادر شده از سوی هیات‌های امنای مربوطه و  تعداد ردیف‌های استخدامی  موجود شان می توانند تا هرتعدادی که نیاز دارند عضو هیات علمی جذب کنند.

وی با بیان اینکه اغلب دانشگاه‌ها علاقه‌مند به جذب هیات علمی در مقطع دکترای تخصصی هستند، اظهارداشت: در دانشگاه‌ها و موسسات جوان‌تر و غیرانتفاعی و غیردولتی و جامع علمی کاربردی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کنند، از دانشجویان دکتری به عنوان بورسیه و تعداد محدودی از دانشجویان کارشناسی ارشد برای آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های عمومی خود استفاده می‌کنند، اما اغلب دانشگاهها به سمت متقاضیان د ارای مدرک دکترای تخصصی و دانشجویان دکتری که در حال دفاع از پایان نامه هستند می‌روند.

دکتر مردانی با اشاره به پذیرش اعضای هیات علمی در قالب طرح سربازی، افزود:‌ تعداد محدودی  سهمیه طرح سربازی اعضای هیات علمی نیز به دانشگاهها  اختصاص داده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها