سوررئالیسم در نقشه‌های اپل

یک سال پیش بود که اپل به‌طور رسمی اعلام کرد دیگر تمایلی به استفاده از سرویس نقشه گوگل موسوم به گوگل مپس ندارد و قصد دارد تا سرویس اختصاصی خود برای نقشه را راه اندازی بکند.
کد خبر: ۵۷۷۲۳۹

این اقدام اپل در آن زمان نظر مخالفان و موافقان بسیاری را برانگیخت؛ موافقان عاشقان بی‌چون و چرای اپل بودند که چشم بسته تمامی کارهای این شرکت را قبول داشتند و مخالفان گروهی بودند که بیشتر با کیفیت و محتوای این نقشه‌ها مشکل داشتند.

منصفانه باید گفت در ابتدای معرفی سرویس نقشه اختصاصی اپل، آنقدر ایراد از دل آن درآمد که مدیر عامل این شرکت یعنی تیم کوک را مجبور به عذرخواهی از تمام کاربران ios کرد. حال اپل پس از ماه‌ها تلاش ادعا می‌کند که این نواقص را برطرف کرده اما هنوز هم گاهی ایرادهایی هرچند کوچک اما بعضا خنده‌دار به چشم می‌خورد. علت این مشکلاتی که در نقشه‌های اپل به چشم می‌خورد به دلیل عدم همترازی بین نقشه برداری سه‌بعدی و دو بعدی ماهواره‌ای است.

همین امر باعث می‌شود مکان‌های جغرافیایی نقشه‌های اپل در برخی موارد کج و کوله و غیرطبیعی به نظر برسد به نوعی که یکی از هنرمندان آلبومی با نام عکس‌های سوررئال از نقشه‌های اپل تهیه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها