فساد موادغذایی بسیار سریع اتفاق می‌افتد؛ از این‌رو یخچال و فریزر یکی از اجزای جدانشدنی خانه‌های ما هستند. از سوی دیگر حفظ بهداشت این مکان‌ها اهمیت خاصی دارد؛ چرا که به دلیل قرار گرفتن مواد مختلف غذایی در کنار هم، احتمال رشد میکروب‌ها افزایش می‌یابد، بنابراین باید در حفظ و نگهداری و پاکیزگی یخچال و فریزر نکاتی را رعایت کرد.
کد خبر: ۵۷۶۵۹۰

انتخاب یخچال مناسب‌

بهترین گزینه برای انتخاب یخچال و فریزر مناسب، مدل‌هایی است که دارای برچسب انرژی پایین‌تر و بازدهی بالاتر هستند.

محل قرار گرفتن

اگر منزلتان دارای آشپزخانه‌ای کوچک است این کمبود جا را با چسباندن یخچال و فریزر
به دیوار یا وسایل مجاور جبران نکنید. این وسایل حتما باید 30 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشند تا گردش هوا بدرستی انجام گیرد. همچنین قرار دادن یخچال و فریزر در مجاورت دستگاه‌های گرمازا مثل اجاق گاز، آب گرمکن و یا شوفاژ اصلا کار درستی نیست؛ چرا که همراه با مصرف انرژی زیاد، عمر این وسایل کاهش پیدا می‌کند.
یخچال و فریزر حتما باید روی یک سطح تراز باشند، برای اطمینان از تراز بودن باید در یخچال را باز کنید، اگر در خودش بسته شد، یخچال تراز است.

تنظیم ترموستات‌

دمای فریزر معمولا بین 5 تا 6 درجه زیر صفر و دمای یخچال بین 3 تا 4 درجه بالای صفر است. اگر ترموستات درست تنظیم نشده باشد، باعث فساد موادغذایی و مصرف بالای انرژی می‌شود.

جابه‌جایی‌

سعی کنید انتقال یخچال و فریزر با کمترین تکان‌ها انجام شود. در صورت جابه‌جایی حداقل 2 تا 3 ساعت نباید یخچال و فریزر را به برق وصل کرد.

قرار دادن مواد غذایی در یخچال‌

هیچ‌گاه مواد غذایی گرم را در یخچال قرار ندهید؛ چرا که باعث گرم شدن فضای داخل می‌شود، در نتیجه ذرات برفک و یخ آب شده به همراه آلودگی‌های احتمالی به داخل مواد غذایی می‌چکد.
معمولا یخچال‌هایی که قسمت بالای آنها یخدان قرار ندارد بیش‌تر سرما در پایین یخچال‌ متمرکز است. بنابراین موادی را که به سرمای زیاد نیاز ندارند در طبقات بالا جا دهید.

باز و بسته کردن در یخچال‌

از باز و بسته کردن بیهوده در یخچال و فریزر خودداری کنید. این کار باعث می‌شود مصرف انرژی تا حد زیادی بالا برود و فشار زیادی به موتور یخچال وارد شود. بخصوص این روزها که قطعی برق تبدیل به یک مشکل همگانی شده و به تناوب اتفاق می‌افتد، حفظ سرمای داخل یخچال از اهمیت زیادی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها