بدیهی است که شیر دادن به 2 نوزاد سخت‌تر از شیر دادن به یک نوزاد پنداشته شود اما مادرانی که دو فرزند را همزمان به دنیا آورده‌اند بهتر است نکاتی را برای آسان کردن کار خود رعایت کنند.
کد خبر: ۵۷۶۵۸۰
* شاید برایتان راحتتر باشد که در یک زمان فقط به یکی از نوزادان شیر دهید و زمان شیر دادن آنها را به گونه‌ای تنظیم کنید که با یکدیگر تداخل نداشته باشد. وقتی این کار برایتان عادی شد می‌توانید حتی در یک زمان هر دو را با هم شیر دهید.

* نحوه قرار گرفتن بدن بسیار مهم است. باید به گونه‌ای بنشینید که ستون مهره‌ها کاملا راحت باشد. می‌توانید یک بالش نیز پشت کمرتان قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر در حین شیر دادن به جلو خم شوید یا بدن به یکی از طرفین بیشتر متمایل باشد این کار بتدریج موجب ناراحتی و درد در ناحیه گردن و پشت می‌شود.

* اگر قصد دارید هر  دو نوزاد را در یک زمان با هم شیر دهید به خاطر داشته باشید که 80 درصد زمان شیر خوردن را با هم شیر بخورند، اما 20 درصد باقیمانده را به هر کدام جداگانه شیر دهید. این کار از نظر روان‌شناسی و عاطفی به کودک کمک می‌کند تا توجه خاص مادر را دریافت کند.

* مادرانی که فرزندان دوقلو دارند باید به سلامت خود توجه کافی داشته باشند و وزن بدن را مرتب تحت کنترل قرار دهند. شاید نیاز داشته باشید که روزانه 1000 کالری اضافه مصرف کنید.

* به منظور تامین مایعات بدن، روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. البته اگر تمایل داشتید می‌توانید بیشتر از این مقدار نیز مصرف کنید.

* مصرف زیاد چای و قهوه و مواد حاوی کافئین توصیه نمی‌شود زیرا موجب خروج مایعات از بدن می‌شود. در عوض می‌توانید از شیر یا آبمیوه بیشتر استفاده کنید و به منظور جلوگیری از اضافه وزن نیز می‌توانید آب به آبمیوه خود اضافه کرده و آن را میل کنید.

>> جام جم/ چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
۰
۰
آخی.... .كاش خدا به منم یه دوقلو بده.............
دوقلوهای ناز
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
ایشالا..خدا كریم و مهربونه.شاید باورتون نشه من از دوران مجردیم آرزوی بچه های دوقلو داشتم.جالبش اینجاست كه نه من و نه خانومم تو فك و فامیلمون اصلا دوقلو نداشتیم..بخاطر اینه میگم خدا كریمه

نیازمندی ها