وزیر ارتباطات در گفتگو با شبکه العالم:

شبکه های ایرانی، با ماهواره های داخلی پخش خواهند شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام غیرقانونی سازمان بین المللی ماهواره های ارتباطی در قطع برنامه های العالم و دیگر شبکه های ایرانی را بیانگر نادرستی ادعای آزادی بیان در غرب دانست و تاکید کرد: مسیرهای جایگزین برای ما وجود دارد و خوشبختانه در زمینه حضور ماهواره در فضا اقدامات خوبی انجام داده ایم و در آینده بسیار نزدیک ماهواره های مخابراتی خودمان را در لایه ژئو قرار خواهیم داد که این امر اقدامی اساسی برای همیشه خواهد بود و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از این امکانات استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۵۷۱۶
شبکه های ایرانی، با ماهواره های داخلی پخش خواهند شد

دکتر محمد حسن نامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم، این اقدام غیرقانونی را مغایر آزادی بیان دانست و گفت: قطع شبکه های ایرانی نقض آشکار آزادی بیان به شمار می آید که برخی کشورهای استکباری مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه از آن دم می زنند. حتی سازمان خبرنگاران فرانسوی اعلام کرده اند که این اقدام با آزادی بیان مغایر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیان علت اصلی اقدامات ضد ایرانی غرب، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه برنامه نوینی را برای زندگی بشر در تمامی سطوح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، قضائی و سایر زمینه ها ارائه کرده و مردم دنیا خواستار این هستند که بیشتر از محتوای برنامه های اداره اجتماعی جمهوری اسلامی ایران مطلع شوند؛ به همین جهت شبکه‌هایی مانند پرس تی وی و یا العالم و دیگر شبکه ها دارای مخاطبان بسیار زیادی در سطح منطقه وجهان هستند.

وی افزود: این امر زمانی برای ما بیشتر آشکار می شود که پا را از خاک این کشور بیرون می گذاریم و متوجه می شویم که روز به روز به طرفداران و دوست داران جمهوری اسلامی ایران اضافه می شود و حقیقتا اسلامی که تمام دنیا انتظار درک معارف آن را دارند تا خودشان را مزین به این معارف کنند، همین اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران به جهان ارائه می کند و با توجه به سطح تأثیر گذاری برنامه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران و حتی صدای جمهوری اسلامی، ایران استکبار تلاش می کند که  از گسترش فرهنگ جمهوری اسلامی ممانعت کند که این کار غیر قانونی است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اقدامات حقوقی انجام شده برای مقابله با این حرکت غیرقانونی، گفت: ما با سازمان ایتسو یا همان سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره ای که 149 عضو دارد و ما نیز عضو آن هستیم، مکاتباتی را انجام دادیم . خود این سازمان نیز این اقدام را غیر قانونی دانسته و خواستار جلوگیری از آن شده است. ما نیز به دنبال آن هستیم تا مذاکراتی را در ایران و یا ژنو برگزار کنیم.

به گفتۀ نامی، همه انسانهایی که دارای وجدان بیدار و یا تفکر آزادی خواهی هستند با این اقدام استکبار جهانی مخالفند و ما دنبال این موضوع را خواهیم گرفت و در مجامع بین المللی شکایتی را ارائه خواهیم داد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امروزه به همه جهانیان رسیده و هرچه بر ضد آن اقدام کنند، مردم جهان تشنه تر می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به توانمندی کشورمان در عرصه هوا فضا تصریح کرد: مسیرهای جایگزین برای ما وجود دارد و خوشبختانه در زمینه حضور ماهواره در فضا اقدامات خوبی انجام داده ایم و در آینده بسیار نزدیک ماهواره های مخابراتی خودمان را در لایه ژئو قرار خواهیم داد که این امر اقدامی اساسی برای همیشه خواهد بود و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از این امکانات استفاده خواهد کرد.

حتی طرح هایی تحقیقاتی را داریم که بتوانیم علاوه بر استفاده از ماهواره های مخابراتی و انتقال صوتی در لایه ژئو بتوانیم اقداماتی را هم از روی زمین برای تابش همین اطلاعات بر خشکی زمین استفاده کنیم که این هم طرح تحقیقاتی جامع و گسترده ای است که شاید در دنیا برای اولین بار اقدام خواهد شد و ما از این هم استفاده خواهیم کرد. امروزه فضا برای جمهوری اسلامی ایران برای مسؤولین و کسانی که وظیفه تبلیغ اسلام ناب محمدی را در جهان دارند، کاملا  فراهم شده است.

 نامی در تبیین نقش رسانه های جمهوری اسلامی در تببین حقیقت اسلام گفت: با توجه به اقدامات جریانهای سلفی وهابی که خواسته استعمار است، مانند منفجر کردن بمب یا بریدن سر با الله اکبر، اکنون همه متوجه شده اند که اسلامی که ایران به جهان معرفی می کند یک اسلام واقعی و برابر با همان چیزی است که در قرآن کریم و توسط ائمه (ع) ارائه شده و خوشبختانه ما چهره خوبی از دموکراسی اسلامی به جهان نشان دادیم که مهمترین آن انتخابات اخیر بود که استکبار را در وضعیت انفعالی قرار داد.

وی درباره تاثیر انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر خنثی کردن تبلیغات علیه  جمهوری اسلامی ایران گفت: باوجود تمام تبلیغاتی که در گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، این انتخابات بسیار ارزشمند و آزاد و باحضور حداکثری مردم نشان داد که جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، آزادی، برابری و رفتن به سوی جامعه ای متعالی است و این اهداف را در برنامه خود داشته و خواهد داشت و همه زمینه های آن را فراهم کرده و در آینده نزدیک از امکانات بیشتری بهره مند خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
مرگ بر آمریكا، مرگ بر انگلیس

نیازمندی ها