سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای:

ممنوعیت پخش شبکه‌های ایران باید لغو شود

سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای (ITSO) از آمریکا و شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل ست خواسته است تا تصمیم خود مبنی بر قطع شبکه‌های ایرانی را لغو کنند.سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای در نامه‌ای به اینتل ست و وزارت امور خارجه آمریکا، به نامه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران و پیشنهاد وی برای مذاکره درباره این موضوع اشاره کرده است.
کد خبر: ۵۷۵۳۳۹
ممنوعیت پخش شبکه‌های ایران باید لغو شود

اینتل ست در تاریخ ۱۹ ژوئن به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این شرکت از روز اول ماه جولای (۱۰ تیر) به دلیل تحریم‌های آمریکا، دیگر به شبکه های ایرانی از جمله شبکه پرس تی وی خدمات ارائه نمی‌دهد.

به گزارش پرس تی وی، خوزه مانوئل دو روزاریو توسکانو مدیر کل سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای که بر خدمات اینتل ست در سطح جهان نظارت دارد، از این شرکت و امریکا خواسته است تا درباره این موضوع با ایران مذاکره کنند.

سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای در نامه‌ای به اینتل ست و وزارت امور خارجه امریکا، به نامه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و پیشنهاد وی برای مذاکره درباره این موضوع اشاره کرده است.

این سازمان از اینتل ست و دولت امریکا خواست با در نظر داشتن انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد در ایران، گزینه مذاکره را مد نظر قرار دهند.

سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای پیشنهاد داده است نشستی در تاریخ سوم جولای (۱۲ تیر) در مقر این سازمان در واشنگتن یا ژنو برگزار شود.

گفتنی است، سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره‌ای یک سازمان بین دولتی و مسئول تضمین ارائه خدمات بدون تبعیض و جهانی از سوی اینتل ست می‌باشد. این سازمان ۱۴۹ عضو دارد که ایران یکی از اعضای این سازمان به شمار می‌آید. علاوه بر این، ایران پیش تر به عنوان یکی از اعضای این سازمان، از سهامداران آن به شمار می‌رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
۰
۰
باید درمقابل فشارها و تحریمهای غربی از ابزار دیپلماسی و با كمك گرفتن از قوانین حقوق بین الملل كه غربی ها خود آنها را نوشته اند استفاده كنیم تا بتوانیم غربی ها را در دادگاههای خودشان محكوم نموده و حق خود را كه منطبق بر عقل و منطق است از آنها بگیریم.

نیازمندی ها