در مسابقات اخیر فوتبال جام کنفدراسیون‌ها که در برزیل برگزار شد، «فرد» درخششی تازه داشت و با گلزنی‌هایش، تیم ملی کشور میزبان امیدی بیشتر به فتح جام‌جهانی آینده یافت که 11 ماه بعد در همین کشور برگزار می‌شود. فرد که چند سال پیش در لیون فرانسه چهره شد و اینک در فلومیننسه برزیل توپ می‌زند تا بیشتر مقابل چشم‌های انتخاب‌کنندگان تیم ملی برزیل باشد، پیش از جام کنفدراسیون‌ها در مسابقات دوستانه اما مهم این تیم برابر انگلیس، ایتالیا و روسیه هم گلزنی کرده بود و به نظر می‌رسد انتخاب نهایی لوئیس فیلیپه اسکولاری، سرمربی مکار و کارلوس آلبرتو پری‌یرا، مدیر فنی کهنه‌کار برزیل برای پست سانترفوروارد این تیم در جام‌جهانی بیشتر هم باشد.
کد خبر: ۵۷۵۶۳۱

پری‌یرا حتی شما را به جام‌جهانی 2006 هم برده بود و اسکولاری آشکارا روش کار شما را می‌پسندد. حتما از آمدن آنها به تیم ملی برزیل بسیار شادمان هستید.

من کار خودم را می‌کنم و کاری ندارم الان مربیان برزیل چه کسانی هستند. اگر در بازی‌های باشگاهی بدرخشید، همیشه شانسی هست که به تیم ملی هم دعوت شوید. البته قبول دارم که سابقه همکاری‌ام با پری‌یرا چه در تیم ملی و چه در فلومیننسه یک امتیاز برای من است، اما اگر در سطحی نباشم که او و «فیل بزرگ» (لقب اسکولاری) می‌خواهند، همه این آشنایی‌ها بی‌حاصل می‌شود و چیزی را نصیبم نمی‌کند.

اما آمار گلزنی‌تان در مسابقات اخیر برزیل هم بالا بوده است.

درست است، اما تیم ملی برزیل در بیشتر دیدارهای دوستانه مورد بحث نتایج متوسطی گرفت و چیزی نبود که از آن انتظار می‌رفت. من باید کمک کنم تا تیم رشد کند و به سطحی برسد که فیلیپائو (اسکولاری) می‌خواهد و گلزنی‌هایم فقط در این راه به کار می‌آید نه بهره‌رسانی شخصی به من.

با نیمار و سایر حمله‌وران برزیل چطور کنار آمده‌اید؟

من بیشتر یک مهاجم نوک هستم، اما نیمار و اسکار و هالک بیشتر به لب خط گرایش دارند و از آنجا به داخل می‌زنند. شکل بازی آنها به نفع من است، زیرا حرکات ترکیبی و زیگزاگ آنها سرانجام موقعیت‌‌های گلزنی برای من خلق می‌کند و من فقط باید منتظر لحظه موعود باشم.

شاید هم فقدان نوک حمله‌های برجسته و پرتعداد در برزیل در‌حال‌حاضر‌ خیلی به کمک شما آمده باشد.

این به نگرش و سیستم تیم‌ها برمی‌گردد. الان بسیاری از باشگاه‌های برزیل به عمد و ‌‌آگاهانه پست سانتر فوروارد سیستم سنتی را از خود حذف کرده‌اند و بیشتر با دو مهاجم سریع و فنی که کارشان ایجاد گشایش در دفاع رقباست کار می‌کنند، بدون آن که یک نوک حمله کلاسیک داشته باشند.

صرف‌نظر از جام کنفدراسیون‌ها که نمایش‌های برزیل در آن قابل قبول بود، آیا فکر می‌کنید در جام‌جهانی 2014 هم بخت حقیقی قهرمانی دارید؟

چرا نداشته باشیم؟ آلمان و آرژانتین و حتی اسپانیا شکست‌ناپذیر نیستند و دیدیم که اسپانیا در همین جام کنفدراسیون‌ها فقط با ضربات پنالتی از سد ایتالیا در نیمه‌نهایی عبور کرد. امتیاز دیگری که ما داریم،‌ میزبانی رقابت‌ها و حمایت‌ هواداران است. ما باید با ارائه بازی‌هایی مهیج و قوی مردم را به وجد آوریم و ثابت کنیم سزاوار این حمایت و توجه هستیم. عرضه فوتبالی زیبا و آنچه ما همیشه ژوگو بونیتو نامیده‌ایم، همچنان هدف اول ماست.

در پایان سال 2012 هم فلومیننسه قهرمان لیگ برزیل (موسوم به برازیلی رائو) شد و شما آقای گل مسابقات شدید. چه هدفی برای ادامه سال 2013 مانده است؟

این شاید از بهترین سال‌های عمر ورزشی من باشد و انتخاب من به عنوان بهترین بازیکن مسابقات نیز بر شیرینی‌های کار افزود. در فصلی این عنوان به من تعلق گرفت که امثال نیمار و لوکاس هم در آن بازی می‌کردند. فکر نمی‌کنم تکرار این دستاورد در لیگ سال 2013 امکان‌پذیر باشد، اما رسیدن به هر چیز تازه‌ای‌ می‌تواند هدف و دستاورد مهم ما در این فصل باشد.

آیا روزی به اروپا و لیگ‌های آن باز می‌گردید؟

اکنون به آن فکر نمی‌کنم و تمام‌ هدف و نگاه من حضور در جام‌جهانی 2014 است و در این راه به نفع من است که در لیگ برزیل بازی کنم تا مربیان تیم ملی کشورم مرا بیشتر ببینند. وقتی در اروپا بازی می‌کردم جای خالی برزیل و مردم خونگرم آن و مسائل موجود در فوتبال کشورم را در زندگی‌ام احساس می‌کردم،‌ اما حالا آنها را دوباره به‌دست آورده‌ام. اگر فلومیننسه بخواهد تا پایان عمر بازیگری‌ام اینجا بمانم، شاید بپذیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها