با بالا گرفتن تنش‌ها در مصر؛

مرسی کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد

همزمان با تظاهرات مخالفان و طرفداران رئیس جمهور مصر در قاهره، مرسی و خانواده اش از کاخ ریاست جمهوری به مکان نامعلومی منتقل شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهور مصر از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شدند. شماری از تظاهرکنندگان بر تحصن در میدان التحریر تا روز یکشنبه که قرار است تظاهرات میلیونی مخالفان علیه محمد مرسی برگزار شود، تاکید کردند.
کد خبر: ۵۷۴۶۷۵
مرسی کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز جمعه برای برپایی تظاهرات در اعتراض به یکدیگر، تجمع کردند که این مساله نگرانی‌ها را در مورد خشونت‌های جدید در مصر پس از کشته شدن یک فعال مصری در شب گذشته افزایش می‌دهد.

طرفداران اخوان المسلمین و متحدان اسلام‌گرای آن مقابل مسجد « رابعه العدویه » در بخش نصر قاهره گردهم آمدند تا حمایت خود را از مرسی اعلام و با درخواست‌های مخالفان برای برکناری وی از قدرت آنهم در حالی که تنها یک سال از دوره ریاست جمهوری او می‌گذرد، مخالفت کنند.

آنها با شعار « حقانیت خط قرمز است » گردهم آمده‌اند.  این شعار به تاکید مرسی بر این مساله اشاره دارد که در انتخاباتی آزاد و عادلانه پیروز شده و ریاست جمهوری مصر را به دست گرفته است.

مخالفان رئیس جمهور اسلام‌گرای مصر نیز مقابل دانشگاه الازهر قاهره گردهم آمدند و قصد دارند به طرف میدان تحریر راهپیمایی کنند. میدان تحریر قاهره کانون اعتراض‌هایی بود که توانست حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور را سال 2011 سرنگون کند. این در حالی است که صدها نفر از مخالفان مرسی از روز سه شنبه در میدان تحریر تحصن کرده‌اند.

جنبش « تمرد » این اعتراض‌ها را درخواست کرده است و می‌گوید عریضه‌ای را با بیش از 15 میلیون امضا تهیه کرده که در آن استعفای مرسی و برگزاری انتخابات زودهنگام درخواست شده است.

مخالفان سکولار مصر، رئیس جمهور را متهم می‌کنند در عمل کردن به وعده خود در خصوص حکومت بر همه مصری‌ها و همچنین عمل کردن به آرمان‌های قیام یعنی آزادی و عدالت اجتماعی کوتاهی کرده است.

آلمان هشدار داد دموکراسی نوپا در مصر با لحظه‌ای حساس روبرو است و رئیس جمهور اسلام‌گرای این کشور باید اصلاحات را اجرا کند.

مرسی روز چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی هشدار داد دو دستگی روزافزون بین طرفداران و مخالفان وی کشور را با خطر فلج شدن روبرو کرده است.

رئیس جمهور مصر وعده داد اصلاحات قانون اساسی را بررسی کند. وی همچنین از مخالفان خواست به مذاکرات ملحق شوند.

این جدیدترین بخش از تلاش‌های مرسی برای آغاز گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی مصر است که به شدت دچار اختلاف هستند.

اما جبهه نجات ملی که از گروه‌های مخالف در مصر به شمار می‌رود روز پنجشنبه پیشنهاد مرسی را در مورد آغاز مذاکرات رد و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد.

همچنین درگیری‌ها میان موافقان و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در استان دلتای این کشور چهار کشته برجا گذاشت.

دو کشته و 10 زخمی در درگیری‌های اسکندریه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: در درگیری بین طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در شهر اسکندریه این کشور، دو نفر در منطقه سیدی جابر این شهر کشته شدند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی نیز از زخمی شدن 10  نفر در درگیری‌های اسکندریه مصر خبر داد.

امروز طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در شهر اسکندریه تظاهرات برپا کردند که این تظاهرات به درگیری منجر شد. بر اثر این درگیری‌ها دست کم ده نفر زخمی شدند.

شبکه المیادین در همین حال گزارش داد مرسی و خانواده اش از کاخ ریاست جمهوری به مکان نامعلومی دور از محل برگزاری تظاهرات منتقل شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شرکت کنندگان در تظاهرات علیه محمد مرسی رئیس جمهور مصر در شهر اسکندریه خواستار دخالت ارتش برای حمایت از خود در برابر حملات افراد مسلح شدند.

همزمان با تظاهرات طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر در منطقه «رابعه العدویه» قاهره، هزاران نفر از مخالفان او هم در میدان التحریر پایتخت مصر تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی النیل مصر، مخالفان محمد مرسی از دو منطقه قاهره به سوی میدان التحریر حرکت کرده بودند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهور مصر از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شدند. شماری از تظاهرکنندگان بر تحصن در میدان التحریر تا روز یکشنبه که قرار است تظاهرات میلیونی مخالفان علیه محمد مرسی برگزار شود، تاکید کردند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عزیز الله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
۰
۰
خودكرده را تدبیر چیست.مرسی برای قدرت وپول اول مرتبه به دست بوسی ملك عبدالله رفت.سفارت اسرائیل را باز وسفارت سوریه را بست دست وهابی هارا بازگذاشت.خاك برسر اخوان المسلمین وتجاربش حیف كه هضیمی رفت ابروی اهل سنت را مرسی برد.ما نمی توانیم سرمان را بلند كنیم.

نیازمندی ها