آیت الله مکارم شیرازی:

دولت مصر در مجازات عاملان کشتار شیعیان تعلل نورزد

آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیـانیه ای با محکوم کردن کشتار شیعیان در مصر تاکید کرد: از همه علمای اسلام می خواهیم که در برابر این جنایت سکوت نکنند و عکس العمل لازم را نشان دهند و از دولت مصر می خواهیم که در محاکمه و مجازات عاملان این جنایت تعلل نورزد.
کد خبر: ۵۷۴۲۱۷
دولت مصر در مجازات عاملان کشتار شیعیان تعلل نورزد

در این بیانیه آمده است: خبر بسیار تأسف بار حمله سلفی های تکفیری  به مراسم جشن میلاد امام عصر (عج) در استان جیزه مصر و کشتن چهار نفر از شیعیان محل به ویژه عالم بزرگوار شیخ حسن شحاته موجب تألم و تأسف و نگرانی شدید گردید ، امروز مشکل ترین معضل جهان اسلام ،  سلفی های تکفیری هستند که  با  اعمال  وحشیانه خود  ضربه سنگینی  بر پایه های اسلام ،  آبرو  و  حیثیت مسلمانان در جهان وارد می کنند  و  اسلامی  را که آیین رحمت و محبت است ، آیین خشونت و خونریزی و  قساوت  و  بی رحمی معرفی  می کنند.

ما به همراه سایر سازمان و مجامع اسلامی و بین المللی جهان ضمن محکوم کردن این جنایت بی سابقه ،  آمادگی حوزه های علمیه را برای هرگونه گفتگوی  علمی با  علمای مصر در چارچوب تقریب  مذاهب و تحکیم وحدت اسلامی اعلام  می داریم.

در بخش دیگری از بیانیه این مرجع تقلید آمده است از همه علمای اسلام می خواهیم که  در  برابر این جنایت  سکوت نکنند  و  عکس العمل لازم  را  نشان دهند  و از دولت مصر می خواهیم که  در محاکمه و مجازات عاملان این جنایت تعلل نورزد.

وی در ادامه این بیانیه آورده است متأسفانه مصر عزیز  مواجه  با  توطئه ای  صهیونیستی شده  که  ثبات  و  امنیت  و  استقرار آن را هدف قرار داده است و در صورت عدم چاره اندیشی مناسب ممکن است ابعاد آن کل منطقه را فرا گیرد ، در دوسال گذشته خشونت های فرقه ای متوجه اقلیت مسیحی آن کشور بود و اینک متوجه پیروان و اتباع اهلبیت علیهم السلام شده است در حالی که محبت اهل بیت علیهم السلام در مصر ریشه دار و عمیق است و این گونه جنایات با طبیعت مردم متدین و شریف مصر هیچ گونه سنخیتی ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه  این بیانیه آورده است ریشه این جنایات به سخنرانی ها و تبلیغات مذهبی خطرناکی بر می گردد که گروههای وهابی تکفیری بر ضد مذاهب دیگر انجام می دهند و طی آن به راحتی خون دیگران را مباح اعلام می کنند؛ متأسفانه این تحریکات طی هفته های اخیر شدت گرفته و می تواند باعث تداوم برادرکشی گردد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها