برداشت 600 هزار تن گندم از مزارع فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون از مزارع فارس بیش از 600 هزار تن گندم برداشت شده است.
کد خبر: ۵۷۴۰۲۴
برداشت 600 هزار تن گندم از مزارع فارس

به گزارش دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شیراز، مهرزاد خرد اظهار داشت: در سال زراعی جاری از 463 هزار هکتار اراضی قابل برداشت گندم در این استان تاکنون 600 هزار تن گندم آبی و دیم برداشت شده است.

وی افزود: از این میزان گندم تولیدی، افزون بر470 هزار تن به عنوان گندم مازاد بر مصرف به بازار عرضه شده که 390 هزار تن توسط دولت  و 80 هزار تن توسط بخش خصوصی خریداری و مابقی به صورت خودمصرفی شامل نان و استفاده به عنوان بذر در سال زراعی (93 – 92) توسط کشاورزان نگهداری شده است.

خرد ابراز داشت: گندم یکی از استراتژیک‌ترین محصولاتی است که در فارس کشت می‌شود و این استان با داشتن مزارع وسیع نقش بسیاری در خودکفایی گندم در کشور ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌ جاری بیش از 40 هزار تن بذر گندم اصلاح ‌شده بین کشاورزان توزیع شده و از این نظر مشکل خاصی وجود نداشته است بیان کرد: تمام  تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با تامین بذر و سایر نهاده‌های کشاورزی مشکلات کشاورزان را به حداقل برسانیم.

خرد در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز طرح خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: این طرح تا اوایل مهر ادامه دارد و گندم‌های تحویلی در 14 سیلوی بخش دولتی و چهار سیلوی فلزی و 10 انبار مکانیزه بخش خصوصی ذخیره می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال از یک‌میلیون و 600 هزار تن گندم تولیدی افزون بر یک‌میلیون و 250 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان فارس توسط دولت و بخش خصوصی خریداری شود افزود: نرخ اعلام شده توسط دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 720 تومان و گندم دروم 750 تومان است که این رقم در مقایسه با سال گذشته 58 درصد افزایش دارد. (فارس)

newsQrCode
برچسب ها: گندم فارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها