معاون وزیر صنعت عنوان کرد؛

انتظار کاهش قیمت خودرو با افت نرخ ارز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به کاهش 20درصدی نرخ ارز انتظار می‌رود قیمت خودرو نیز کاهش یابد.
کد خبر: ۵۷۳۹۰۳
انتظار کاهش قیمت خودرو با افت نرخ ارز

غلامرضا شافعی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع در آغاز هفته صنعت و معدن طی یک نشست خبری به تشریح اقدامات این سازمان در یک سال گذشته پرداخت.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع  اظهار داشت: روند کاهنده تولید اصلاح شده و به سمت بهبود تولید پیش می‌رود. علائم مثبتی ظاهر شده و شرایط موجود موجب می‌شود، کسانی که منابع مالی را در بورس بازی ارز صرف می‌کردند، اکنون تبدیل به ریال می‌کنند و یکی از جاهایی که باید انتظار داشته باشیم، تقاضا برای آن افزایش یابد، بخش خودرو است.

وی ادامه داد: از دیگر نکات مثبت این است که ارزها از پستوها بیرون آمده و می‌توان توقع داشت خودروسازان بتوانند بخش عمده‌ای از نیاز خود را به ارز تامین کنند.

شافعی با اشاره به پیشنهادی که پیش از این درباره صنعت خودرو مطرح کرده بود یادآور شد: پیشنهاد کرده بودم که دولت از منابع ارزی خارج از کشور و خودش دو میلیارد دلار ارز در اختیار خودروسازها قرار دهد و خودروسازها معادل ریالی آن را در اختیار دولت قرار ندهند و با این دو میلیارد دلار می‌توانند 4 برابر کالا بسازند و اگر 8 میلیارد دلار کالا ساخت معادل ریالی را جذب می‌کند و بدهی دولت را می‌دهد این موضوع خاصیت ضد تورمی هم دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها