دلایل عجیب و غریب ارشاد برای لغو کنسرت​: مجوز کنسرت همایون شجریان در شهر تبریز در تاریخ‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شهریور سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان صادر شده بود، اما مجوز اماکن شهر تبریز صادر نشد.
کد خبر: ۵۷۳۰۸۷
مشت نمونه خروار!

پیش از این هم کنسرت همایون شجریان و همنوازان حصار در تاریخ‌های ششم و هفتم اسفند 88 که قرار بود در سالن فرهنگی - ورزشی تراکتور سازی تبریز برگزار شود، لغو شد.

احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سال 88 درباره علل مخالفت و لغو کنسرت همایون شجریان در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرده بود:‌ حضور نوازندگان زن در گروه موسیقی و ظرفیت بالای سالن که بیش از 2000 نفر بود و ضریب امنیت و مدیریت سالن را پایین می‌آورد، ازجمله عواملی بود که موجب لغو این کنسرت شد. این در حالی است که در کنسرت اخیر این گروه هیچ نوازنده زنی حضور نداشت و دلیل لغو مشخص نشد.

لغو پی‌درپی کنسرت‌های لطفی

لغو کنسرت‌های محمدرضا لطفی در شهرستان‌ها هم ازجمله اتفاقاتی است که از سال گذشته تاکنون همواره با آن روبه‌رو بوده‌ایم. لغو کنسرت‌های این موزیسین برجسته در بابلسر و در چند شهر خوزستان ازجمله اتفاقات حاشیه‌ساز برای اجراهای لطفی بود.

لغو کنسرت‌های یگانه

محسن یگانه را هم باید یکی از خوانندگانی برشمرد که در لغو کنسرت‌ها به نوعی طلایه‌دار خوانندگان پاپ است! تا جایی که هر سال چند بار خبر لغو کنسرت‌های او را می‌شنویم.

انتشار مجوز کنسرت در رسانه‌ها

کنسرت علیرضا قربانی و علی قمصری در مشهد دیگر نمونه لغو این کنسرت‌ها بود که سال گذشته رخ داد.

این کنسرت که قرار بود سال گذشته در دانشگاه مشهد برگزار شود، لغو شد و اداره کل ارشاد استان خراسان رضوی هم اعلام کرد این کنسرت به دلیل این‌که مجوز نداشته لغو شده است.

پس از این علی قمصری برگه مجوز کنسرت را در رسانه‌ها منتشر کرد و این موضوع حواشی بسیاری را به وجود آورد.

لغو همیشگی کنسرت ​لیان​ در بوشهر

لغو اجرای گروه موسیقی محلی لیان در بوشهر از جمله اتفاقاتی است که همیشه جنجال می‌آفریند.

عده‌ای در این شهر که نه وابسته به وزارت ارشاد هستند و نه استانداری، همیشه با تجمع اجرای این گروه را لغو می‌کنند.

نمونه آخرش هم لغو کنسرت این گروه در بوشهر به مناسبت روز بزرگداشت این استان بود.

این اتفاق تاکنون بارها رخ داده و هیچ کس پاسخگوی این نیست که چرا یک گروه موسیقی نواحی نباید بتواند در استان خودش موسیقی محلی مربوط به آن خطه را اجرا کند؟!

پاسخ منفی ارشاد به اجرای حسین علیزاده در نیشابور

کنسرت دونوازی حسین علیزاده و پژمان حدادی که قرار بود از بیست و سوم تا بیست و پنجم خرداد 91 در نیشابور برگزار شود، لغو شد. تور کنسرت «آن و آن» که در شهرهای مختلف کشور روی صحنه رفته بود، با وجود اعلام قبلی برگزارکنندگانش، در تاریخ‌های بیست و سوم تا بیست و پنجم خرداد در شهر نیشابور برگزار نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها