یک کارشناس حوزه دخانیات اعلام کرد کودکان مادران سیگاری دچار بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات مادران خود در حین بارداری می‌شوند که سرطان خون یکی از این بیماری‌هاست.
کد خبر: ۵۷۲۹۱۹

فرناز رحیمی در گفت‌وگو با  فارس گفت: مطالعات متعددی نشان می‌دهد که سیگار کشیدن و استنشاق دود غیر مستقیم سیگار توسط زنان باردار یکی از علت‌های مهم سقط جنین ناخواسته، و همچنین، تولد زودرس جنین، مرده‌زایی، پارگی ناگهانی جفت از جنین و افزایش خطر مرگ ناگهانی نوزاد از دیگر عوارض مصرف سیگار در دوران بارداری است.

رحیمی با اشاره به اینکه دوره بارداری مادران سیگاری کوتاهتر از سایر زنان است گفت: سیگار کشیدن و استنشاق دود غیر مستقیم سیگار در دوران بارداری خطر کاهش رشد و وزن نوزاد، اختلالات تنفسی و مشکلات بینایی در کودکی فرزندان را به همراه دارد.

این کارشناس حوزه دخانیات تصریح کرد: سرطان خون، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال حواس، بزهکاری و خشونت در دوران جوانی و بزرگسالی برای کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری سیگار می‌کشند افزایش می‌یابد.

رحیمی افزود: یک چهارم مرگ‌های ناگهانی نوزادان به سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری نسبت داده می‌شود و این در حالی است که میزان مرگ و میر جنین در زنان بارداری که سیگار می‌کشند 35 درصد بیشتر است.

>> فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها