معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که دستگاه قضا برای کسی حاشیه امن قائل نیست، گفت: هر کسی در هر سمت و جایگاهی که باشد در برابر قانون یکسان است.
کد خبر: ۵۷۲۴۱۱

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رئیسی در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها که مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به به حضور مردم در انتخابات بیست و چهارم خرداد ماه، گفت: زمینه‌ساز این حماسه بزرگ، رهبر معظم انقلاب بودند که زمینه را برای رقابت سالم نامزدها، استفاده از رسانه ملی و تبیین دیدگاه‌ها فراهم کردند.وی گفت: قوه قضاییه آمادگی دارد برای این‌که دولت جدید بتواند وظایف خود را انجام دهد، همکاری لازم را با رئیس‌جمهور منتخب مردم داشته باشد.

وی با بیان این‌که بدون تردید حماسه سیاسی بیست و چهارم خرداد ماه، زمینه‌ساز خلق حماسه اقتصادی است، اظهار کرد: در ابتدای امسال در قوه قضاییه کارگروهی در این رابطه تشکیل شد و بتازگی رئیس قوه قضاییه به منظور خلق حماسه اقتصادی دستورالعملی به بخش‌های مختلف دستگاه قضایی ابلاغ کردند.

در بخش دیگر معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که در ممنوع‌الخروج شدن سرمایه‌گذاران باید تجدیدنظر شود، گفت: پیگیری معوقات بانکی حتما باید انجام شود؛ اما راهکارهایی باید وجود داشته باشد که از یک سو، معوقات بانکی پیگیری و از سوی دیگر ممنوع‌الخروجی مرتفع‌شود.

وی درباره تضمین قوه قضاییه برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور افزود: اصولا سرمایه‌گذاری در کشور باید مورد حمایت دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و دستگاه قضایی هم این سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند و ما در دستگاه قضایی از هرگونه سرمایه‌گذاری به صورت قانونمند حمایت می‌کنیم و یقین داریم این گونه سرمایه‌گذاری چرخ تولید را به حرکت در می‌آورد.

رئیسی با اشاره به این‌که قوه قضاییه ضمن حمایت از فعالیت‌های سالم اقتصادی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی هم رسیدگی می‌کند، تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی نباید به توقف سرمایه‌گذاری و توقیف ابزار کار کارخانه‌ها منجر شود. وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر رسیدگی نشدن به اتهام برخی افراد در پرونده بیمه ایران اظهار کرد: بارها در دستگاه قضایی اعلام کردیم که خط‌قرمز نداریم و با وجود عدالت به همه پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیسی درباره کاهش بودجه دستگاه قضایی گفت: یکی از مسائل سال‌های اخیر، مساله کمبود بودجه است. ما بخش حاکمیتی هستیم و خودمان تولید درآمد نداریم و درآمدهایی که هم وجود دارد به حساب خزانه واریز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها