کارخانه‌داران مطالبات چایکاران را پرداخت کنند

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور چای بر ضرورت برخورد شدید با کارخانه دارانی که مطالبات چایکاران را پرداخت نمی کنند، تأکید کرد.
کد خبر: ۵۷۱۹۵۵
کارخانه‌داران مطالبات چایکاران را پرداخت کنند

به گزارش مهر، کیهان هاشم نیا ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت این صنعت در استان با اشاره به پرداخت هشت میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گفت: بخشی از مطالبات چایکاران هر ساله به دلیل پرداخت نکردن این بدهی از سوی کارخانه‏ داران باقی می ‏ماند در حالیکه امسال با توجه به اینکه کارخانه ‏داران چای خشک خود را فروخته‏ اند هیچ بهانه‏ ای برای عدم پرداخت این مطالبات وجود ندارد.

وی همچنین افزود: کارخانه‏ دارانی که محصول خود را فروخته‏ اند حق ندارند از پرداخت مطالبات چایکاران طفره بروند.

 استاندار گیلان گفت: بعضی از کارخانه ‏داران با پرداخت نکردن مطالبات چایکاران نظام و دولت را بدهکار جلوه می‏ دهند.

وی با بیان اینکه امسال بهترین مصوبات در موضوع چای به تصویب رسید، اظهارداشت: اجرا نشدن مصوبات به این خوبی موجب فساد در بازار می ‏شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور چای ادامه داد: با تصویب هیئت دولت، سازمان چای کشور مجاز است به منظور تشویق خرید چای تولید داخل برای اشخاصی که اقدام به خرید هر کیلوگرم چای خشک بدون یارانه تولید داخل یا چهار کیلو و 400 گرم برگ سبز بدون یارانه از کشاورزان کنند در تابستان و پائیز مجوز واردات سه کیلو و 500 گرم چای با نرخ تعرفه چهار درصد صادر کند.

وی تصریح کرد: افرادی هم که هر کیلوگرم چای یارانه‏ دار خریداری کنند می‏ توانند یک کیلو و 500 گرم چای خشک وارد کنند.

هاشم نیا با اشاره به سیاست های تشویقی مصوب جدید هیئت دولت گفت: با این سیاست تعداد کارخانه‏ های خریدار آزاد برگ سبز چای به هفت کارخانه افزایش می‏ یابد و مطمئن هستم باز هم روند صعودی پیدا می کند.

وی همچنین با بیان اینکه همین امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک 72 درصد و برگ سبز چای درجه دو 54 درصد افزایش یافت، بیان داشت: با این مصوبات امسال هم کارخانه دار، بازرگان و کشاورزان راضی اند و باید از این فرصت برای بهبود وضعیت بهره برداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها