سازمان ملل: خشکسالی در جهان شدید‌تر خواهد شد

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: جهان طی ربع قرن اخیر، بیش از پیش مستعد خشکسالی شده و پیش‌بینی می‌شود خشکسالی‌ها در اثر تغییرات آب و هوایی فراگیرتر، شدیدتر و مکررتر شود.
کد خبر: ۵۷۱۷۶۷

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ، بان‌ کی ‌مون که در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زدایی و خشکسالی «هفدهم ژوئن 2013 برابر با بیست و هفتم خرداد جاری» این هشدار را داد، اظهار کرد: امسال روز جهانی مبارزه با بیابان‌زدایی با شعار «اجازه ندهید آینده ما خشک باشد» بر خطرات جهانی خشکسالی و کمبود آب تاکید دارد.در بخش دیگری از این پیام آمده است: تاثیرات طولانی‌مدت خشکسالی مدید بر زیست‌بوم‌ها عمیق است به گونه‌ای که فرسایش خاک و کویرزدایی را تسریع کرده است. عواقب آن مشتمل است بر محرومیت و خطر این‌که درگیری‌های محلی بر سر منابع آب و زمین حاصلخیز روی‌دهد.

هرچند بان کی‌ مون در این پیام جلوگیری از خشکسالی‌ها را دشوار عنوان کرد؛ اما کاستن از تاثیرات آنها را میسر دانست و گفت: هزینه آمادگی در برابر آن (خشکسالی) در مقایسه با هزینه‌های امداد بلایا حداقل است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامش، جامعه بین‌المللی را به عمل به فراخوان کنفرانس ریو + 20 درباره توسعه پایدار در زمینه جلوگیری و تعدیل فرسایش خاک ترغیب کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها