هجوم بسازبفروشها به بنگاه‌های املاک

سونامی کاهش قیمتها به مسکن رسید

رهبر:

افزایش ساخت و ساز تنها راه کنترل قیمت مسکن است

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان، کنترل و نظارت بر قیمت مسکن را با افزایش ساخت و ساز امکانپذیر دانست و گفت: در اقتصاد آزاد هیچ‌گاه تعزیرات، فشار فیزیکی، زد و بند و برخورد عامل کنترل قیمت نبوده و نیست.
کد خبر: ۵۷۱۶۶۰
افزایش ساخت و ساز تنها راه کنترل قیمت مسکن است

ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی کنترل و نظارت بر قیمت‌های خرید و فروش و اجاره مسکن اظهار کرد: ‌هر کجا تعزیرات و فشار وارد کار تولید شود نه تنها تولیدکننده مایل به تولید بیشتر نمی‌شود بلکه دست از تولید ‌می‌کشد.

وی افزود: اجرا نکردن طرح‌های تعزیراتی به این معنا نیست که هیچ طرح و برنامه‌ای برای جلوگیری از خرید و فروش‌های غیرقانونی اعمال نشود بلکه طرح‌های تشویقی زیادی برای ساخت مسکن و افزایش عرضه وجود دارد که با افزایش تولید و تشویق سازندگان، عرضه و تقاضا متعادل می‌شود.

رهبر با اشاره به این‌که 40 درصد از درآمد خانوارها برای تامین مسکن اختصاص می‌یابد، افزود: با عرضه زمین ارزان‌تر، قیمت‌ها در مناطق مختلف متعادل می‌شود و افراد بیشتری به سمت خرید مسکن می‌روند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: در صورتی که قیمت زمین در منطقه‌ای مناسب شود و متقاضیان زیادی به آن منطقه مراجعه کنند،‌ مناطق دیگر نیز با تعادل قیمت مواجه می‌شوند و همین روال دلیل تعادل قیمت در مناطق مختلف می‌شود.

به گفته وی با افزایش تولید مسکن در کشور بویژه در شهرهای بزرگ به همان میزان با تعادل قیمت و افزایش خرید و فروش روبه‌رو می‌شویم.

رهبر با بیان این‌که ممکن است در صورت اجرای طرح‌های تعزیراتی،‌ معاملات و توافقات پشت پرده میان مؤجر و مستأجر افزایش یابد،‌ گفت: متقاضیان نیاز به خانه دارند و مجبورند معامله کنند.

وی با اشاره به این‌که مسکن جزئی از اقتصاد جامعه است و از اقتصاد جامعه نیز تاثیر می‌پذیرد، گفت: در حال حاضر عمده قیمت تشکیل‌دهنده مسکن، زمین است و مردم با افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف به فروش زمین خود با قیمت‌های بالا ترغیب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها