رکورد تازه در بورس اوراق بهادار؛

شاخص بورس در جایگاه ۵۵ هزار واحدی تثبیت شد

7محور اصلی اهداف بورس تهران در سال 92

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار 7 محور اصلی اهداف کلان بورس تهران در سال جاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۱۵۵۶
7محور اصلی اهداف بورس تهران در سال 92

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: اهداف کلان شرکت در هفت محور اصلی تعیین شده که هدف اول ارتقای سهم بازار سرمایه در تأمین مالی فعالیت‌های مولد اقتصادی است. به‌کارگیری مقررات و رویه‌ های مؤثر برای حفظ سلامت بازار و رعایت حقوق سهامداران؛ دومین هدفی است که برای ایجاد بازاری سالم با عملکرد مناسب دیده شده است.

وی افزود: اهداف کلان سوم و چهارم بورس تهران تعمیق و گسترش بازار و توسعه و تسهیل دسترسی به آن با بهره گیری از فناوری و فرایند های به روزو کارآمد و نیز توسعه دانش مالی و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهامداری در کشور به حساب می آید.ضمن اینکه ارتقای دانش مالی در بازاراوراق بهادار ایران ضروری و نیاز سهامداران است.

قالیباف اصل به ایجاد سلامت بازار از طریق شفافیت و رعایت اصول پاسخگویی اشاره کرد و افزود: توسعه مستمر دارایی‌های فیزیکی و سرمایه انسانی به عنوان دیگر محور اهداف کلان است.

وی درباره خلق ارزش برای سهامداران به عنوان هفتمین هدف، اظهارداشت: خلق ارزش برای سهامداران از طریق ایجاد ارزش برای سایر ذینفعان ایجاد می شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در خصوص برنامه های توسعه ای شرکت در سال 92 گفت: پذیرش سهام 10 شرکت جدید در بورس و پذیرش پنج اوراق بدهی از جمله برنامه های امسال بورس تهران است. در ضمن پذیرش 30قرارداد سهام پایه با توجه به اصلاح نرم افزار بازار و رفع کمبودهای گذشته برنامه بعدی بورس تهران خواهد بود.

وی افزود: برنامه های بعدی شرکت بورس شامل بازنگری مقررات و رویه های معاملات، طراحی نرم افزار مکانیزه هشدارهای نظارتی در خصوص کنترل و بررسی زمان های مقرر در دستورالعمل معاملات، اصلاح دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار، برگزاری چهار میز صنعت، طراحی شاخص راهبری شرکتی، طراحی نظام مدیریت عملکرد تالارهای مناطق و عارضه یابی ناشران بورسی(بررسی و تحلیل وضعیت صنایع) است.

قالیباف در خصوص برنامه های دیگر بورس تهران، اظهارداشت: امکان سنجی بهره گیری از ابزارهای مالی مبتنی بر محصولات بیمه، مطالعه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تطبیق، پایش، بازنگری دستورالعمل ها و آیین نامه های بورس تهران، تسهیل انجام معاملات سهام بورس تهران در فرا بورس، تهیه و تدوین گزارش از طبقه بندی شرکت ها، برگزاری 180 هزار نفر ساعت دوره آموزش برای سرمایه گذاران، اجرای 40 درصد پروژه ایجاد ساختمان بورس، استقرار نظام مبارزه با پولشویی در بورس تهران و در نهایت پیش بینی سود 50 تومانی برای سال 92 می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها