گفت‌وگو با دکتر محمد بیات رئیس هیات مدیره جراحان فک و صورت

درباره ارتودنسی بیشتر بدانید

خبر سلامت

ارتودنسی مانع ایجاد فاصله در دندان‌ها

یک متخصص بیماری‌های دهان ایجاد فاصله در دندان بویژه در دندان‌های خلفی را باعث گیر غذایی و پوسیدگی دندان‌ها دانست و افزود: ارتودنسی پیشگیری، در کودکان می‌تواند در پیگیری و درمان جزئی و ردیف کردن دندان‌ها مؤثر باشد.
کد خبر: ۵۷۱۲۸۰

رضا حسین‌پور در گفت‌وگو با فارس افزود: دندان‌های فاصله‌دار از سن نوزادی تا نوجوانی اهمیت دارد؛ چرا که بعد از سن جوانی نیز فاصله بین دندان‌ها به دلیل کشیدگی و افتادن دندان‌ها به وجود می‌آید. شایع‌ترین دلیل ایجاد فاصله بین دندان‌های نوزاد به این دلیل است که نوزاد فک را از یک والد و دندان را از والد دیگر ارث می‌برد به نحوی که دندان‌ها ریز و فک بزرگ به نظر می‌آیند و لابه‌لای دندان‌ها در فک، به صورت فاصله دیده می‌شود.عامل دیگری که باعث می‌شود بین دندان‌ها فضا به وجود بیاید، بی‌دندانی‌های چندتایی است که به طور مادرزادی در افراد به وجود می‌آید به طوری که مثلا فرد دو یا چهار دندان ندارد و فضای خالی باقیمانده بین دندان‌ها تقسیم می‌شود. توصیه می‌شود با مشاهده هر نوع فاصله بین دندانی یا به هم ریختگی که نظم دندان‌ها را در هر سنی مختل می‌کند به دندانپزشک مراجعه شود تا اگر نیاز به درمان خاصی بود، پیگیری خاص آن انجام شود.

تغذیه مناسب، دردهای قاعدگی را کم می‌کند

یک دکترای تغذیه با بیان این‌که برای مقابله با دردهای قبل از قاعدگی باید خانم‌ها روزانه شش وعده غذایی مصرف کنند، گفت: این وعده‌ها شامل سه وعده غذای اصلی به علاوه غذای سبک ساعت 10 صبح، عصرانه و غذای سبک قبل از خواب می‌شود.

دکتر مینو فروزانی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که در دوران قاعدگی خانم‌ها باید از مصرف چربی‌های اشباع شده، خودداری کنند، افزود: مصرف نمک باید محدود شود، نوشیدنی‌های آماده و گازدار نیز درصد نمک بالایی دارد. از مصرف کافئین، قهوه، چای، کولا، شکلات نیز باید پرهیز کرد، ولی مصرف قهوه بدون کافئین ضرری ندارد.

وی تاکید کرد: مصرف سبزی‌های پهن برگ مانند کاهو و غلات باید در حد تعادل در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، ولی مصرف گوشت قرمز باید به 100 گرم در روز کاهش یابد، برای تأمین پروتئین مورد نیاز نیز، ماهی، گوشت سفید و غلات مناسب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها