قالیباف در شبکه خبر سیما:

دنبال دعواهای سیاسی نیستم

قالیباف در رادیو جوان:

بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود چراکه نیت ما خالصانه و برای کمک به مردم است و در واقع شرط عقل و انصاف نیز همین است.
کد خبر: ۵۷۰۵۹۶
بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود

محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه پرس و جو که عصر امروز چهار‌شنبه، (22 خرداد) از رادیو جوان پخش شد، در ابتدای سخنانش به تجربه مدیریتی خود اشاره کرد و گفت: بنده در طول زندگی‌ام و بعد از جنگ تحمیلی در حوزه‌های عملی و اجرایی انجام وظیفه کرده‌ام و همین طور فعالیت‌های علمی خودم را در دانشگاه پیش برده‌ام.

قالیباف بیان کرد: انقلاب فرصتی به من داد که توانستم از سن 18 سالگی درگیر کار شده و از فرصت‌ها استفاده کنم، بنابراین امروز در ارتباط با نسل جوان احساس دین کرده و تلاش خواهم کرد با در اختیار قرار دادن فرصت‌هایی به جوانان در دهه چهارم انقلاب دین خود را ادا کنم.

وی در ادامه افزود: مهمترین انگیزه من از شرکت در انتخابات این است که یک تغییر اساسی در ساختار اداری و اجرایی کشور به وجود بیاورم چراکه مدیریت نیازمند یک تحول جدید و اساسی است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر شما یک مدیر موفق چه خصوصیاتی دارد؟ اظهار داشت: یک مدیر موفق باید اطمینان درونی به خودش داشته و توان، تعهد و تخصص لازم را در حوزه مدیریت کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت نباید وارد حاشیه ها شد، چراکه اگر مدیری درگیر حاشیه‌ها شود، از رسالت اصلی خود یعنی رسیدگی به دغدغه و مشکلات مردم باز می‌ماند و خرد جمعی در تصمیم گیری‌ها از بین می‌رود.

قالیباف تصریح کرد: متاسفانه امروزه در کشور ما کارهای سیاسی و اجرایی به هم گره خورده است و مدیران ما با آزمون و خطا رفتار کرده و کمتر اهل مشورت هستند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ویژگی در خودتان دیدید که کاندیدای ریاست جمهوری شدید؟ بیان داشت: بنده در یک خانواده متوسط رو به ضعیف بودم و عقبه ثروتی و قدرتی ندارم و به لطف خدا و اسلام و به دلیل احساس دینی که به انقلاب و جوانان می‌کنم برای انجام وظیفه و خدمت به جامعه در این عرصه حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: مهمترین چالش کشور با وجود منابع طبیعی و انسانی غنی، ضعف مدیریت و سو تدبیر است و من احساس می‌کنم، می‌توانم یک تحول جدی در عرصه مدیریت کشور ایجاد کنم.

قالیباف اضافه کرد: جامعه دچار سیاست زدگی است چراکه جمعیت محدودی به جناح‌های مختلف سیاسی تقسیم شده است، بنابراین تجربه این چند دهه نشان داده که ما باید اداره کشور را از این ریل خارج کرده و در یک ریل جدید قرار دهیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای امنیت روانی، اقتصادی و سیاسی مردم اهمیت قائل می شوید؟ گفت: فلسفه تشکیل حکومت‌ها و دولت‌ها چیزی جز امنیت نیست بنابراین یکی از مهمترین وظایف دولت تامین آرامش و آسایش و آوردن امنیت به جامعه است.

وی تصریح کرد: همانطور که امنیت یک امر جدی و مهم است اما متاسفانه برخی مواقع سیاستمداران از این نیاز حیاتی مردم سواستفاده کرده و با دخالت در زندگی افراد با حربه امنیت یک ناامنی برای بخش‌های مختلف زندگی افراد ایجاد می‌کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رقبای شما در انتخابات پیروز شوند، شما پشتیبان آنها خواهید بو؟د گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود چراکه نیت ما خالصانه و برای کمک به مردم است و در واقع شرط عقل و انصاف نیز همین است.

وی ادامه داد: شخص پیروز در انتخابات حتما باید از موضع تواضع بیشتری برخوردار بوده تا بتواند فکر دیگران در جهت پیشبرد کارها استفاده کند چراکه مبنای کار خدمت به جامعه و مردم است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما برای تعمیق وحدت، اخلاق سیاسی در میان مردم چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: شرط اول رسیدن به وفاق اجتماعی، وجود انسجام درونی در دستگاه دولت است چراکه اگر همدلی و همبستگی در درون سازمان وجود نداشته باشد در میان مردم وفاق ملی اتفاق نخواهد افتاد.

قالیباف تصریح کرد: برای ایجاد وفاق ملی باید فرصت‌ها را به درستی در اختیار افراد قرار دهیم و آنها را با لیاقت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند در حوزه دولت به کار بگیریم و از تبعیض و تصمیم‌گیری شخصی جلوگیری کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما جهت اشتغال زایی برای جوانان با توجه به ظرفیت های شغلی چیست؟ اظهار داشت: ما چون دچار سو تدبیر هستیم برنامه ریزی مشخص و مدونی نداشته و از خرد جمعی استفاده نمی‌کنیم بنابراین بدون پیش بینی عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسئله این است که ما افراد تحصیل کرده بسیاری داریم اما برای هیچ کدام از آنها فرصت شغلی ایجاد نکرده‌ایم مدیر موفق کسی است که بتواند مسئله اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را حل کند و به مشکلات و نیازمندی‌های افراد را در حوزه‌های مختلف رسیدگی کند.

قالیباف با اشاره به اینکه جوانان کشور دارای ظرفیت‌های عظیمی هستند گفت: باید از استعداد و توان جوانان در عرصه‌های مختلف کشور به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود فیلترینگ در کشور خاطر نشان ساخت: نباید از فیلترینگ سلیقه‌ای و تنگ نظرانه سو استفاده کرد بنابراین باید برنامه ریزی‌های دقیقی در حوزه خدمات برای جوانان انجام شود.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه بهبود و گسترش  بخش خدمات  اولویت کار من برای جوانان مخصوصا تحصیلکردگان است اظهار داشت: دو تا دو و نیم میلیون شغل در همان سه سال اول را می‌توانیم برای جوانان ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جنابعالی ریشه تورم را در چه مسائلی می‌دانید و راهکارتان در این خصوص چیست گفت: مشکلات اقتصادی بسیاری در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد مدیریت درست ودقیقی در این حوزه صورت نگرفته است.

قالیباف با بیان اینکه نقدینگی غیر قابل قبولی در جامعه ما تزریق شده است خاطر نشان ساخت: بیش از 5 برابر نقدینگی در کشور وجود دارد به طوری که در بعضی از جاها خلق پول شده بدون اینکه کاری صورت گرفته باشد.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از نقدینگی باید در جهت تولید استفاده شود گفت: متاسفانه از نقدینگی در بخش‌های غیر واقعی و غیر حقیقی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه بورس محل رقابتی برای بخش اقتصاد است ادامه داد: این در حالی است که در سفته بازی فعالیت بهینه‌ای انجام نمی‌شود به گونه‌ای که بازار مکاره در آن ایجاد شده و مورد کنترل قرار نمی‌گیرد و خود این موضوع منجر به تورم در جامعه شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید بخش تولید را در جامعه فعال کرد افزود: تولید نیازمند نقدینگی است.

قالیباف با اشاره به اینکه باید اقتصاد را به کنترل درآوریم اظهار داشت: باید نقدینگی را به سمت اقتصاد و در نهایت به سمت تولید سوق دهیم.

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید سیاست‌زدگی را از اقتصاد دور کنیم گفت: واردات غیر منطقی نباید در کشور وجود داشته باشد زیرا سرمایه به کارگر بیگانه داده می‌شود.

قالیباف با اشاره به وجود برخی سو مدیریت‌ها در جامعه تصریح کرد: در هشت سال گذشته بالغ بر 600 میلیارد دلار درآمد نفتی و غیر نفتی کسب کرده‌ایم که از این میزان 500 میلیارد دلار درآمد نفتی بود.

وی خاطر نشان کرد: در سال 85 بیست و پنج میلیون و 800 هزار شغل وجود داشت این در حالی بود که بالغ بر 600 میلیارد دلار پول وارد کشور شد به طوری که متاسفانه با وجود ورود پول به کشور شاهد کاهش 300 هزاری شغل در کشور بودیم.

قالیباف با اشاره به اینکه بایدبه همه نابسامانی‌ها پایان دهیم اضافه کرد: به ازای هر یک میلیارد دلار باید 100 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید ثبات نرخ ارز در کشور صورت گیرد خاطر نشان کرد: ارز در کشور به صورت غیر منطقی و نظام گسیخته در حال افزایش است این در حالی است که متاسفانه کنترلی بر آن نمی‌شود.

قالیباف با اشاره به اینکه ارزش پول ملی کشور یک سوم شده است، گفت: این به این معنا است که متاسفانه ما از جیب مردم پول برداشته‌ایم یعنی پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر شدند.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید تغییر بنیادی و اساسی در نوع نگرش و مدیریت جامعه صورت گیرد افزود: بنده برای تغییر اساسی و بنیادی آمده‌ام تا ریل مسیر حرکت را براساس شرایط روز پیش ببرم.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تدبیری برای حل مسئله ازدواج جوانان دارید بیان کرد: امروزه مسئله ازدواج جوانان به یکی از دغدغه‌های اساسی جامعه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه بزرگترها به جوانان نگاه غلطی است ادامه داد: متاسفانه همیشه به جوانان به شیوه آسیب شناسانه نگریسته‌ایم این در حالی است که جوانان از ما درک متقابل می‌خواهند.

قالیباف با اشاره به اینکه باید شان جوانان را در جامعه حفظ کنند گفت: مدیرانی که از جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کرده‌اند مشاهده کردند که مزایای جوانان بیشتر از تهدیدهایشان است.

وی با اشاره به روحیه پاک و مقدس جوانان خاطر نشان کرد: جوانان خواهان فرصت‌های برابر هستند بنابراین باید از ظرفیت‌های آنان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

قالیباف اظهار داشت: اگر جوانی مرتکب جرمی شده است باید همه کسانی که در جرم او شریک بوده‌اند خود را مقصر بدانند زیرا جوان خودش به تنهایی مقصر نبوده بلکه مدیران، پدر ومادرها و جامعه هم نیز در جرم آن شخص شریکند.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانان ما فرصت هستند نه تهدید اضافه کرد: باید به جوانان در جامعه بها داده شود.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زنان چه برنامه‌ای دارید تصریح کرد: مهمترین نقش در تربیت انسان اعم از دختر یا پسر بر عهده مادر است بنابراین هیچ وظیفه و رسالتی نمی‌تواند جای مادر را در زندگی یک فرد بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه ما مرد سالار است ادامه داد: در جامعه اشکالاتی در این حوزه وجود دارد که باید اصلاح شود.

این نامزد ریاست جمهوری یکی از مشکلات اساسی زنان را در جامعه عدم استقلال اقتصادی زنان عنوان کرد و گفت: حجم بالایی از دختران ما از آقایان مثلا در تحصیل قابلیت‌هایشان بالاتر است اما متاسفانه زمانی که فارغ التحصیل می‌شوند با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید از نیروی پر ظرفیت زنان به صورت هدفمند استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید از حقوق زنان به صورت سیستمی دفاع کنیم به طوری که باید زنان در جامعه از امنیت بالایی برخوردار باشند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها