وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید بازی های رایانه ای در چهار سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۵۷۰۲۷۷
تولید بازی های رایانه ای رشد قابل توجهی داشته است

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدمحمد حسینی» روز سه شنبه در نشست اعضای شورای سیاست گذاری سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، این رویداد را فرصت مناسبی برای معرفی تولیدات گیم و کشف و بروز استعدادهای خلاق جوانان عنوان کرد.

رییس شورای سیاستگذاری سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای، ادامه داد: هر قدر که بتوانیم محصولات ایرانی گیم را تولید کنیم کار ارزشمندی بوده و نسل جوان ما کمتر به بازیهای خارجی روی خواهد آورد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور به برخی از مشکلات بودجه در سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد: به رغم مشکلات بودجه ای در حوزه فرهنگ و هنر تمام تلاش خود را به کار بستیم که برنامه های حوزه فرهنگ و هنر در موعد مقرر برگزار شود.

به گفته حسینی، امسال نیز تلاش شده با تامین بخشی از بودجه بازی های رایانه ای این رویداد هنری در موعد مقرر برگزار شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، بحث آموزش به خانواده ها و آسیب شناسی بازی های رایانه ای مخرب را مورد تاکید قرار داد و از برگزار کنندگان جشنواره و نمایشگاه گیم تهران خواست به مانند سال گذشته با استفاده از اساتید این حوزه آثار مثبت، مخرب و آسیب های منفی برخی از بازی های را برای خانواده ها تبیین کنند.

حسینی به برگزاری خوب و موفق دو دوره پیشین نمایشگاه و جشنواره گیم تهران اشاره کرد و برپایی این رویداد را فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی در فضای مجازی دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به افزوده شدن بخش های متنوع و جدید به نمایشگاه و جشنواره سوم باریهای رایانه ای تهران اشاره و از دست اندرکاران این رویداد خواست موضوع بخش «بازی های قرآنی، جنگ نرم، دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی» را در سومین دوره این جشنواره با جدیت دنبال کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که موضوع بازی های رایانه ای به چند روز برپایی نمایشگاه ختم نشود و این موضوع در طول سال از طریق مسابقات و فراخوان های مختلف تداوم داشته باشد.

در این نشست همچنین «بهروز مینایی» مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز با ارایه گزارشی از نمایشگاه دوم، توضیحاتی درباره نمایشگاه امسال ارایه کرد.

سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مردادماه امسال برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها