مشحون:مشکلی وجود ندارد

امنیت جانی ملی پوشان بسکتبال در ترکیه تضمین شد

تیم ملی بسکتبال در حالی برای برگزاری اردوی تدارکاتی به ترکیه سفر کرده که این کشور این روزها اوضاع آرامی ندارد.
کد خبر: ۵۶۹۸۷۷
امنیت جانی ملی پوشان بسکتبال در ترکیه تضمین شد

سفر به ترکیه به عنوان نخستین اردوی برون مرزی تیم ملی بسکتبال و برای آماده‌سازی بیشتر جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در نظر گرفته شد. به همین منظور این تیم روز شنبه با 14 بازیکن عازم ترکیه شد تا پس از 10 روز اردو در تهران، تمریناتش را در کمپ بسکتبال استانبول پیگیری کند.

این در حالی است که ترکیه طی دو سه هفته گذشته به خاطر تظاهرات مخالفان دولت در شهرهای مختلف اوضاع آرامی نداشته و طی روزهای گذشته هم موج اعتراضات به استانبول و آنکارا هم کشیده شده است. گفته می‌شود از زمان به قدرت رسیدن رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در سال ۲۰۰۲ میلادی این نخستین‎بار است که او با تظاهرات مخالفان دولت در چنین سطحی مواجه می‌شود طوریکه در جریان تجمع های اعتراض آمیز تاکنون هزاران تن زخمی و هزاران نفر هم بازداشت شده‌اند.

با همه اینها تیم ملی بسکتبال طبق برنامه‌ای که از پیش از این برای این تیم پیش‌بینی شده بود، سفر به ترکیه را انجام داد. سفری که نگرانی‎‌هایی را بابت حفظ سلامت و امنیت بازیکنان و مربیان اعزامی ایجاد کرده هر چند رئیس فدراسیون تاکید دارد که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محمود مشحون در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: هیچ مشکلی نیست که سلامت و امنیت جانی بازیکنان و مربیان تیم ملی را به خطر بنیدازد اگر غیر از این بود از اعزام تیم خودداری می‌کردیم.

وی تصریح کرد: پیش از اعزام تیم ملی به ترکیه، به طور مرتب با سفارت ایران و مسئولانی که مسئولیت میزبانی از ایران را بر عهده دارند در ارتباط و مذاکره بودم تا بابت امنیت محل استقرار بازیکنان و مربیان و اینکه هیچ گونه مشکلی آنها را تهدید نمی‌کند، اطمینان خاطر کسب کنم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: تجمع‌‎های اعتراض آمیز استانبول در میدان تقسیم انجام می‌شود در حالی کمپ در نظر گرفته شده برای اردوی تیم ملی بسکتبال در فاصله خیلی زیاد نسبت به این میدان قرار دارد. بنابراین مشکلی نیست که بابت نگران باشیم.

محمود مشحون در پایان گفت: تیم اعزامی به ترکیه در سلامت کامل اردو و تمرینات خود را پیگیری خواهد کرد و جای هیچگونه نگرانی هم نیست. اصلا تضمین امنیت جانی و سلامت بازیکنان با من؛ اگر ذره‌ای نسبت به این مسئله و اینکه شاید بازیکنان و مربیان با کوچکترین مشکل مواجه شوند، شک پیدا می‌کردم اجازه نمی‌‎دادم تیم اعزام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها