لبنان که شانسی برای صعود ندارد، بدون 7 بازیکن اصلی‌اش به مصاف ایران می‌رود

کرش: با اتحاد و همدلی به جام‌جهانی می‌رویم

سرمربی پرتغالی تیم ملی با تشکر از باشگاه‌های لیگ برتر گفت: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ام اگر همدل و متحد باشیم می‌توانیم در دو بازی آخر پیروز شویم و به جام جهانی برویم.
کد خبر: ۵۶۹۶۸۲

کارلوس کرش که قبل از تمرین دیروز بعدازظهر در نشستی با حضور مسئولان سازمان لیگ شرکت کرده بود، با اشاره به حمایت قابل تقدیر سازمان لیگ، باشگاه‌ها و مردم از تیم ملی عنوان کرد: تیم ملی نمی‌تواند بدون حمایت مربیان و باشگاه‌ها به موفقیت برسد. ما اینجا نیستیم که تصمیم بگیریم بلکه آمده‌ایم برای آینده فوتبال ایران برنامه‌ریزی کنیم. ما جلسه قبل را زمانی برگزار کردیم که تیم ملی با پنج تیم برای صعود رقابت داشت، اما الان با سه تیم برای صعود رقابت می‌کند. این رقابت حساس خواهد بود که ما با نگاهی باز به استقبال آنها خواهیم رفت.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این‌که هدف اصلی‌اش از حضور در این نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان لیگ برای رقابت‌های فصل آینده لیگ فوتبال ایران است، گفت: به نفع فوتبال ایران است تا هر چه زودتر در مورد آینده تصمیم‌گیری شود. تاکنون برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است. هدف ما این نیست که با این برنامه‌ریزی‌ها به باشگاه‌ها لطمه بزنیم. بلکه می‌خواهیم به باشگاه‌ها اجازه بدهیم برنامه ریزی درستی داشته باشند و در زمان لازم بازیکنانشان را به تیم ملی بدهند.

پس از آن‌که کارلوس کرش از سازمان لیگ و مهدی تاج بابت حمایت از تیم ملی تشکر کرد، مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ هم عنوان کرد: در این جلسه دو نکته‌ مهم زمان برگزاری دیدار پلی آف لیگ برتر و تعداد مجموعه مسابقات لیگ که تا حد زیادی این موضوع مشخص شد. همان‌طور که در گذشته اعلام شده بود فشار زیادی روی تیم‌ها بود که با اعتراض تیم‌ها توام شد اما خوشحالم که کرش این موضوع را تائید کرده و گفته اگر این قاطعیت نبود، ممکن بود برخی بازیکنان در تیم ملی حاضر نشوند. وی افزود: قطعا لیگ برتر از بیست و یکم تیرماه شروع خواهد شد و برنامه مدونی هم برای تمام مسابقه‌ها طراحی کرده‌ایم که هم باشگاه‌ها، هم بازیکنان و هم سرمربی تیم ملی تکلیف خود را بدانند.

تاج در ادامه با تاکید بر این‌که جام حذفی فصل آینده حتما برگزار می‌شود، گفت: نمی‌توانیم این مسابقات را برگزار نکنیم، خود کرش هم این مساله را پذیرفته است، زیرا جام حذفی فراگیرتر از لیگ است و از دل آن پدیده‌هایی به فوتبال معرفی می‌شود.

لبنان؛ تیم نصفه نیمه

تیم ملی فوتبال لبنان در حالی برای دیدار سه‌شنبه شب برابر ایران آماده می‌شود که هفت بازیکن خود را به‌دلایل مختلف همراه ندارد. یوسف محمد، عباس عطوی، محمد حیدر، اسماعیل ولید، نجاران بلال، حمام و امیرخان بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت و محرومیت برابر ایران حضور ندارند. به همین خاطر تئو بوکر، سرمربی آلمانی لبنانی‌ها تیمش را با ترکیبی متفاوت به میدان خواهد فرستاد. او در آستانه این بازی با بیان این‌که شرایط امروز تیمش بی شباهت به شرایطی بهمن ماه گذشته که پنج گل از ایران دریافت کردند نیست، گفت: من از زمانی که به لبنان آمدم تاکنون سه تیم ملی ساخته‌ام، اولین آن به دلیل تبانی از بین رفت،‌ در تیم دوم هم بعد از بازی با کره به‌دلیل مصدومیت و محرومیت هفت بازیکن خود را از دست دادم و الان تیم سومی را به ایران آورده‌ام تا مقابل تیم ملی کشور شما بازی کند!

لبنانی‌ها که دیگر شانسی برای صعود به جام جهانی ندارند مقابل خود تیمی را می‌بینند که این روزها سراپا انگیزه است. ملی‌پوشان کشورمان که حالا از دیدار با رئیس‌جمهور روحیه مضاعف گرفته‌اند، دیروز هم یک تمرین سبک و پرنشاط را در حضور خبرنگاران برگزار کردند تا بیش از پیش برای بازی با لبنان آمده شوند.همزمان با تمرین دیروز ملی پوشان، علیرضا منصوریان هم در کمپ تیم‌های ملی کره جنوبی حاضر بود تا تمرینات این تیم را در آستانه بازی حساس با ازبکستان زیر نظر بگیرد. منصوریان که شنبه تهران را به مقصد اولسان ترک کرده بود، پس از تماشای بازی روز سه‌شنبه از کره جنوبی بازخواهد گشت.

نشست خبری مربیان

نشست هماهنگی دیدار دو تیم ایران و لبنان با حضور نمایندگان دو تیم ساعت 11 امروز در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. پس از آن از ساعت 12 تئو بوکر سرمربی تیم ملی لبنان مقابل رسانه‌ها خواهد نشست و از ساعت 12 و 30 دقیقه نیز کارلوس کرش، سرمربی تیم ملی ایران، پاسخگوی پرسش رسانه‌ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها