درخواست برای توقف فعالیت اتباع بیگانه در طرح‌‌ها

رئیس کانون‌ کاریابی‌ها و دفاتر شغلی ‌کشور از هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه برای بررسی توقف فعالیت اتباع بیگانه خبر داد و گفت: هر استان در کمیته بررسی اتباع بیگانه، نظارت بر فعالیت افراد شاغل در طرح‌‌های کاری را به‌عهده دارد.
کد خبر: ۵۶۹۳۴۶

بابک هاشمی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این‌که به‌کارگیری نیروی کار اتباع خارجی در برخی طرح‌‌ها تخلف محسوب می‌شود، بیان کرد: در هر استان کمیته‌ای برای بررسی اتباع بیگانه به منظور جایگزینی نیروی خارجی وجود دارد. وی ادامه داد: این کمیته مسئولیت نظارت بر طرح‌‌های فعال در استان‌ها را به‌عهده دارد تا هیچ‌گونه تخلفی صورت نگیرد. وی تصریح کرد: اگر در طرحی، کارفرمایی از نیروی خارجی استفاده کرده باشد، پس از نظارت ملزم به این می‌شود که رفته‌رفته با آموزش به نیروی ایرانی، نیروی خارجی را تعدیل کند.

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر شغلی کشور از واگذاری دوباره اجرای بیمه بیکاری به کاریابی‌ها خبر داد و تاکید کرد: مسئولیت اجرایی کاریابی برای استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاریابی‌ها واگذار می‌شود؛ البته این مساله هنوز در حال بررسی در این وزارتخانه بوده و قطعی نشده است و احتمالا تا یک ماه آینده قطعی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها