معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با تشریح نحوه رتبه‌بندی مدارس کشور گفت: در این رتبه‌بندی شاخص‌های کمی، کیفی، پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموز مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۹۰۴۰

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با مهر افزود: رتبه‌بندی مدارس کشور پس از بررسی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شکل اجرایی به خود می‌گیرد تا یک گام دیگر به اجرای سند تحول بنیادین نزدیک شویم.

وی گفت: رتبه‌بندی مدارس دولتی علاوه بر ایجاد رقابت در میان مدارس برای ارتقای تحصیلی دانش‌آموز، به تجهیز مدارس کشور در بخش‌های مختلف بویژه هوشمندسازی مدارس کمک زیادی می‌کند.

سحرخیز با بیان این ‌که شاخص‌های رتبه‌بندی مدارس باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد، تصریح کرد: شاخص‌های پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش شامل شاخص‌های کمی، کیفی، پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموز به شورای عالی ارسال شده است و پس از تصویب می‌توان مدارس را رتبه‌بندی کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از مدارس دولتی اعلام می‌کنند که صاحب کتابخانه، آزمایشگاه، زمین ورزش و سایر امکانات هستند، اما بسیاری از این تجهیزات از استاندارد لازم برخوردار نیست. رتبه‌بندی مدارس به ایجاد رقابت در میان مدیران مدرسه برای استانداردسازی تجهیزات و خدمات آموزشی به دانش‌آموز منجر می‌شود.

به گفته سحرخیز، هر مدرسه‌ای که مجهز به امکانات بیشتر و استاندارد باشد، از رتبه بیشتری برخوردار خواهد شد؛ بنابراین به مدیران مدارس توصیه می‌شود در فرصت باقیمانده نسبت به تجهیز مدارس خود اقدام کنند.

34 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها

وی همچنین از پیشنهاد اختصاص 34 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته این اعتبار 30 میلیارد تومان بود که در بودجه 92، چهار میلیارد تومان با توجه به تورم جامعه افزایش اعتبار داده‌ایم. البته از بودجه سال گذشته تنها هفت تا هشت میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته بود و امـیدواریم در سال جدید تمام اعتبار لازم تخصیص داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها