دادستان خمین از مردم خواست چنانچه شنا بلد نیستند، وارد رودخانه و برکه‌ها نشوند

شنا در بند خاکی، مرگ 2 برادر را رقم زد

دو برادر جوان به دلیل آشنا نبودن به شنا در بند خاکی کشاورزی در یکی از روستا‌های خمین غرق شده و جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۵۶۹۰۳۵

به گزارش جام‌جم، مجید حدادی دادستان عمومی و انقلاب خمین در این باره گفت:روز چهار شنبه یک خانواده قمی برای دیدن اقوام خود به روستای استهلک در شهرستان خمین رفته بودند که دو پسر نوزده و بیست ساله این خانواده برای شنا به بند خاکی کشاورزی در نزدیکی روستا می‌روند. پس از دقایقی پسر نوزده ساله که شنا بلد نبوده، در میان امواج آب گرفتار شده و تقاضای کمک می‌کند. وی افزود: در این هنگام برادرش برای نجات وی خود را به آب می‌زند، اما خودش نیز درمیان امواج گرفتار می‌شود. در پی این حادثه، یکی از روستاییان که متوجه ماجرا شده بوده با سازمان آتش‌نشانی و پلیس تماس می‌گیرد و موضوع را اطلاع می‌دهد.

غرق شدن 2 جوان

حدادی یادآور شد: در پی این حادثه، خانواده دو پسر جوان نیز که از طریق روستاییان متوجه ماجرا شده بودند، برای نجات فرزندان خود به کنار رودخانه می‌آیند، اما موفق به نجات آنها نمی‌شوند. دقایقی بعد آتش‌نشان‌ها و گروه‌های امداد و نجات نیز در محل حاضر می‌شوند و عملیات نجات را آغاز می‌کنند، اما به دلیل گرفتار شدن آن دو جوان در عمق رودخانه، امدادگران از واحد غواصی شهرستان اراک در استان مرکزی در خواست کمک می‌کنند.

دادستان خمین خاطرنشان کرد: گروه غواصی نیز با حضور در محل حادثه، برای نجات دو جوان حادثه‌دیده وارد عمل می‌شوند، اما تلاش‌ آنها بی‌نتیجه می‌ماند و غواصان، اجساد هر دو جوان را از آب بیرون می‌آورند و اجساد با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و استفاده مردم بویژه جوانان از رودخانه‌ها و برکه‌ها، به شهروندان هشدار داد، چنانچه به فنون شنا آشنایی ندارند، از وارد شدن به رودخانه‌ها و برکه‌ها خودداری کنند تا گرفتار چنین حوادثی نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها