قاچاقچی انسان، تبعه اتیوپی را نقره‌داغ کرد

یک تبعه اتیوپی که در دام قاچاقچی انسان گرفتار شده و به جای ترکیه و اروپا، سر از ایران درآورده بود، پس از سه ماه زندگی پنهانی در تهران، بزودی به کشورش بازگردانده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۰۳۳

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مردی که تبعه کشور اتیوپی بود، پس از حضور در اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا در تهران، با نشان دادن گذرنامه‌اش خواست مهر خروج از کشور در آن ثبت شود تا او بتواند به کشورش بازگردد.

ماموران هنگام بررسی مدارک این فرد متوجه شدند نام وی در فهرست افراد وارد شده به کشور به ثبت نرسیده و احتمال دادند وی به طور غیرقانـــونی وارد کشور شده است. با اطلاعات به دست آمده، این مرد با هماهنگی قضایی بازداشت و تحقیقات از او آغاز شد تا سرانجام وی اعتراف کرد یک مهاجر غیرقانونی است.

مرد متهم گفت: چندی پیش برای یافتن کار قصد داشتم به یکی از کشور‌های اروپایی بروم که به همین منظور از طریق دوستم به یک مرد عراقی که قاچاقچی انسان بود معرفی شدم. او در قبال دریافت مبلغی کلان- که همه‌اش دلار بود- قرار شد مرا ابتدا به ترکیه و سپس به یکی از کشور‌های اروپایی منتقل کند. چند روز بعد، مرا به کشور عراق برد و سپس به یک شهر مرزی رساند و با ادعای این که آنجا یکی از شهر‌های ترکیه است، مرا همان جا رها کرد و رفت.

وی افزود: من تاکنون به ایران سفر نکرده بودم و فارسی هم بلد نبودم تا این که در گفت‌وگو با جوانی که به زبان انگلیسی تسلط داشت، متوجه شدم من در یکی از شهر‌های مرزی ایران هستم و آنجا ترکیه نیست.

بنابر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، او بزودی به کشورش بازگردانده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها