در راستای فراهم کردن مقدمات برگزاری ژنو

اخضر ابراهیمی به تهران می‌آید

اخضر ابراهیمی:

کنفرانس ژنو 2 ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره بحران سوریه در پایان دیدار سه‌جانبه با نمایندگان روسیه و آمریکا برای آماده‌سازی برای نشست ژنو ۲ در سوئیس تأکید کرد راهکار سیاسی تنها راه‌حل موجود برای حل بحران سوریه است.
کد خبر: ۵۶۸۷۰۲
کنفرانس ژنو 2 ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره بحران سوریه در پایان دیدار سه جانبه نمایندگان روسیه و آمریکا برای آماده سازی برای نشست ژنو 2 در سوئیس گفت: راهکار سیاسی تنها راه حل موجود برای حل بحران سوریه است.

وی همچنین تأکید کرد که برای تضمین توافق کامل بر حل بحران سوریه میان واشنگتن، مسکو و دبیر کل سازمان ملل؛ کنفرانس ژنو 2 در ماه جولای آینده برگزار خواهد شد.

ابراهیمی با تأکید بر معرفی نشدن تیم مذاکراتی از سوی طرف‌های مذاکراتی سوری افزود که بر روسیه و آمریکا برای یافتن برون رفتی از بحران سوریه تکیه خواهد کرد و از معارضان حکومت سوریه خواست بیشتر تلاش کنند تا کنفرانس ژنو 2 در سریع ترین زمان ممکن برگزار شود.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب همچنین خبر داد که دیدار سه جانبه بعدی روسیه و آمریکا و سازمان ملل در 25 ماه جاری (4 تیر)  در ژنو برگزار خواهد شد.

«گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه و «الیزابت جونز» قائم مقام معاون وزیر خارجه به نمایندگی از مسکو و واشنگتن در این نشست حضور داشتند.

ژنو 2 با ابتکار عمل آمریکا و روسیه و در پی دیدار جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه دو کشور، برگزار می‌شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها