وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد:

ضرورت شرکت ایران در کنفرانس ژنو ۲

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورش از موضع خود مبنی بر مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی «ژنو ۲» برای حل و فصل بحران سوریه کوتاه نمی آید.
کد خبر: ۵۶۸۸۴۴
ضرورت شرکت ایران در کنفرانس ژنو ۲

لاوروف امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی ویژه اجلاس وزرای خارجه کشورهای حوزه بالتیک، گفت: روسیه بر مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی سوریه پافشاری خواهد کرد.

وی با بیان این که تمام کشورهای همسایه سوریه باید در این کنفرانس شرکت کنند، افزود: بر مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی سوریه اصرار خواهیم کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: وضعیت سوریه برای هیچکس قابل قبول نیست و در وهله اول این مساله به دلیل ادامه کشتار در این کشور است.

«میخاییل بوگدانف» نماینده رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز خواستار حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی «ژنو ۲» برای حل و فصل بحران سوریه شد.

وی که از طرف روسیه در اجلاس سه جانبه روسیه ، آمریکا و سازمان ملل در ژنو شرکت کرد، اظهارداشت: مساله مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی «ژنو ۲» برای روسیه اهمیت اصولی دارد.

نماینده رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه افزود: این یک مساله اصولی است زیرا که تمام اجزای کنفرانس «ژنو ۲» باید متوازن باشد.

بوگدانف با بیان این که جلوگیری از مشارکت ایران در کنفرانس سال گذشته ژنو در باره سوریه یک اشتباه بود، افزود: نباید این اشتباه تکرار شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها